آفتاب

شمخانی:«تهدید نظامی علیه ایران» از دستور کار دشمن خارج شده است

شمخانی:«تهدید نظامی علیه ایران» از دستور کار دشمن خارج شده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: هیچ تهدیدی نمی‌تواند تهدیدی علیه ایران باشد، زیرا هزینه و فایده آن سنگین است و دشمن آن را از دستورات روی میز خود خارج کرده‌اند.

 دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پدافند هوایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قدرت بازدارندگی کشور از اصولی‌ترین راهبردهایی است که نیروهای مسلح ایران و به خصوص قرارگاه پدافند هوایی هم پایه با سایر نیروها پیش برده است، گفت: با توجه به حس نیاز و ارتقای توانمندی هوایی قرارگاه پدافند هوایی کار جدی را در این زمینه صورت داده و نمونه‌سازی‌های خوبی را شاهد هستیم که حکایت از این دارد که هدف‌‌گذاری مناسبی انجام شده است.

وی افزود: قدرت‌های غیرهم‌طراز در برابر جمهوری اسلامی ایران از قدرت هوایی خوبی برخوردارند لذا ما در این راستا راه درازی داریم ولی گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

دریابان شمخانی با بیان اینکه پدافند هوایی آسمان ایران را امن کرده و ترانزیت هوایی غیرجنگی در منطقه ما امن ترین فضا را دارد، تصریح کرد: این توان در حدی است که در آینده نزدیک هیچ تهدیدی نظامی نمی‌تواند علیه آن کارساز باشد نه اینکه نخواهند بلکه نمی‌توانند چون هزینه فایده این تهدیدات هزینه سنگینی است و دشمنان آن را از دستورات روی میز خود خارج کرده‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه رادارهای با برد مناسب در این قرارگاه تولید شده است، گفت: در بُعد توان موشکی کار جدی صورت گرفته و امیدواریم با حفظ این روحیه گام‌های بلندتری نیز برداشته شود.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه طرف‌های مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای خواستار مذاکره روی موشک‌های بالستیک ایران هستند و آیا اساسا توان موشکی ایران قابل مذاکره است، یا خیر؟ خاطرنشان کرد: توان موشکی ایران مثل توان هسته‌ای ذاتی، بومی، خوداتکا و خودکفاست و این توان همان‌گونه که در صنعت هسته‌ای به دنبال اهداف صلح‌آمیز بوده در زمینه تست موشک‌ها و بردهای متناسب با ظرفیت ملی و تهدیدات متصور بوده است و هیچ انحرافی را به سوی سلاح‌های غیرمتعارف نداشته و این موضوع هیچ‌گاه قابل نظارت و نظارت‌بردار توسط بیگانگان نخواهد بود.

/17212

کد N604949

وبگردی