آفتاب
حجت الاسلام درخشان:

هيئت امنا مساجد و حسینیه ها به جوانان بها دهند

هيئت امنا مساجد و حسینیه ها به جوانان بها دهند

بهارستان - سرپرست سازمان تبلیغات بهارستان گفت: نوع رفتار و برخورد اعضای هیئت امنا مساجد باید به گونه ای باشد که جوانان را مجذوب مساجد کنند.

حجت الاسلام درخشانی در گفتگو با خبرنگار مهر بر لزوم اصلاح برخورد رفتاری برخی هیئت امنای مساجد با جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه گاهی مشاهده می شود رفتار برخی هیئت امنا با یک جوان امروزی به گونه ای است که آن جوان از  مسجد دور می شود.

وی ضمن گله مندی از هیئت امنا مساجد و حسینیه ها افزود: مسئله ای که بسیار مهم است و باید مورد بررسی قرار بگیرد، عدم توجه به هیئت های عزاداری سیار جوانان است که بهای چندانی داده نمی شود.

تأکید کرد: مسئولان باید در نظر داشته باشند که جوانان به روش و زبان خود ارادتشان را به اهل بیت نشان می دهند.

درخشانی با بیان اینکه محرم امسال عزاداری ها باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار شد، گفت: قبل از محرم، همایش و جلساتی برای تشریح معرفت عاشورایی و تبیین ترفندها و آسیبهای موجود که از طریق دشمنان طرح ریزی شده، برگزار و برخی ضعفها و چالشهای موجود در این حوزه و منشور اخلاقی سازمان تبیین شد.

رئیس تبلیغات اسلامی بهارستان در ادامه از ارتقای سطح کیفی عزاداری ها خبر داد و یادآور شد: تمام تلاش سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری عزاداری پرشور حسینی بوده که امسال نیز با اقدامات ویژه ای که صورت گرفت، توانستیم به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابیم.

درخشان افزود: در این راستا ستاد شئون فرهنگی مراسم مذهبی تشکیل شد تا اطلاعات لازم درباره شأن جلسات مذهبی را در اختیار هیئت ها قرار دهد.

این مسئول همچنین به کمبود بودجه سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه طی دو سال اخیر کمکهای مالی به هیئت های مذهبی بسیار کم شده که امیدواریم در سالهای آتی جبران و ضعف های شناسایی شده رفع شود تا عزاداریها باشکوه تر برگزار شوند.

کد N604746

وبگردی