آفتاب

انفجار 4 عامل انتحاری داعش در کوبانی/کردهای کوبانی از ترکیه توضیح خواستند

انفجار 4 عامل انتحاری داعش در کوبانی/کردهای کوبانی از ترکیه توضیح خواستند

یک مسوول وابسته به نیروهای حمایت مردمی کرد از دولت ترکیه خواست تا تحقیقات جدی‌ را درخصوص انتقال تروریست‌های داعش از خاک ترکیه به سوریه به عمل آورد و جزئیاتی در این خصوص ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، درحالی که روز گذشته چهار عامل انتحاری عضو داعش بعد از عبور از مرزهای ترکیه به داخل کوبانی خود را منفجر کردند و این حملات منجر به کشته شدن پنج عضو داعش و 21 نیروی کرد حمایت از مردم کرد شد یک مسوول وابسته به نیروهای حمایت مردم کرد با اعلام اینکه آنکارا را مسوول عبور و انتقال این تروریست‌ها نمی‌داند از آنکارا خواست تا تحقیقات جدی‌ را در مورد عبور این افراد به خاک سوریه انجام دهد و درخصوص جزئیات این عملیات توضیحاتی ارائه دهد.

در همین حال ناصر حاج منصور، مسوول روابط عمومی در نیروهای حمایت مردمی کرد با بیان اینکه این تروریست‌ها از خاک ترکیه آمده بودند، هرگونه احتمالی مبنی بر اینکه این افراد از داخل کوبانی آمده باشند، تکذیب کرد.

وی گفت: نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم که این افراد با آگاهی مسوولان ترکیه‌ای از این کشور به سوریه آمده بودند. همچنین این مساله را تکذیب نمی‌کنیم که انتحاری‌ها علی‌رغم خواسته مسوولان ترکیه‌ای که از مرزها محافظت می‌کنند به سوریه آمده باشند اما آنها از گذرگاه مرزی اصلی عبور کرده‌اند و این مساله ایجاب می‌کند که ترکیه تحقیقاتی را درخصوص این مساله به عمل آورده و توضیحاتی ارائه دهد.

این در حالی است که ریاست ستاد ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اخباری مبنی بر اینکه این انتحاری‌ها از ترکیه به سوریه رفته باشند، تکذیب کرد.

در همین حال دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، درگیری‌های شدیدی در شهر کردنشین کوبانی میان کردها با تروریست‌های داعش در جریان است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: پس از اینکه چندین عامل انتحاری خود را در مناطق حد فاصل میان کوبانی و خاک ترکیه منفجر کرد، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای حمایت مردمی کرد و داعشی‌ها به وقوع پیوست که این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

در همین حال یک داعشی دیگر نیز با کمربند انفجاری خود را در بخش مرزی منفجر کرد که این اقدام به کشته شدن دست کم یک تن از نیروهای حمایت مردمی کرد انجامید.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد: درگیری‌های شدیدی در بخش جنوب غربی کوبانی در اطراف بیمارستان الأمل در جریان است و نیروهای کرد در جریان حمله‌ای این مناطق را تحت کنترل خود درآوردند و پس از آن ضدحمله‌ای علیه داعشی‌ها صورت گرفت.

همچنین اطلاعاتی درخصوص انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در بخش جنوبی کوبانی منتشر شده است.

در همین حال منابع در مصاحبه با شبکه العربیه اعلام کردند که در هنگام درگیری‌ها هلی‌کوپترهای ارتش ترکیه به پرواز درآمدند و ارتش ترکیه نیز در مناطق مقابل مناطق وقوع درگیری به ویژه در نزدیکی گذرگاه مرشد پینار مستقر شد.

انتهای پیام

کد N604735

وبگردی