آفتاب

بیانیه وزارت امور خارجه به‌مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین

بیانیه وزارت امور خارجه به‌مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین

اشغال فلسطین و جنایات سازمان یافته رژیم صهیونیستی یکی از سرچشمه‌های اصلی ناامنی و بی‌ثباتی در عرصه جهانی به‌شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزرات امور خارجه در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی همبستگی با فلسطین تاکید کرد:  29 نوامبر روزی است که هر ساله جهانیان همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین تجدید می نمایند.

این بیانیه می‌افزاید: اشغال فلسطین و جنایات سازمان یافته و ضدانسانی مستمر رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این سرزمین مقدس، منشاء ایجاد و تداوم یکی از طولانی ترین بحرانهای جهانی گردیده است؛ بحرانی که نه تنها ریشه بسیاری از دیگر مشکلات و بحرانها در خاورمیانه و جهان اسلام است، بلکه یکی از سرچشمه های اصلی ناامنی و بی ثباتی در عرصه جهانی بشمار می رود.

در این مناسبت، وزارت امور خارجه با تاکید مجدد بر تداوم حمایتهای همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از آرمان انسانی و رهائی بخش مردم مظلوم فلسطین و ارج گزاردن به ایستادگی ها و مقاومت تحسین برانگیز و مشروع آنان علیه تجاوزات و اشغالگری های رژیم صهیونیستی، از جامعه جهانی دعوت می کند ریشه های اصلی تداوم بحران فلسطین و راههای حل آن را مورد توجه و اهتمام قرار دهند. بدون شک اشغال سرزمین متعلق به دیگران، اعمال خشونت مفرط و تروریسم سازمان یافته و سیاست های نژاد پرستانه علیه فلسطینیان بی پناه، نقض روزانه حقوق بشر و ارتکاب جنایت علیه بشریت توسط رژیم اشغالگر قدس در کنار سیاستهای دوگانه و غیر متعارف در مواجهه با جنایات این رژیم، از جمله ریشه های اصلی بحران فلسطین است و از همین رو هیچ راه حلی برای پایان دادن به این تراژدی بزرگ انسانی، جز از طریق پایان اشغالگری و احقاق حقوق مسلم و خدشه ناپذیر ملت فلسطین از جمله در زمینه حق تعیین سرنوشت و بازگشت کلیه آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری خود قابل تصور نیست.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم ساختن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در نابودی هویت تاریخی و تمدنی قدس شریف و هتک حرمت ساحت مقدس مسجدالاقصی بعنوان اولین قبله گاه مسلمانان و پیگیری تصویب قانون نژادپرستانه اعلام یهودی بودن رژیم صهیونیستی، هشدار می دهد ادامه سیاستهای تجاوزکارانه این رژیم، نتیجه ای جز تقویت افراط گرائی و وقوع بحرانهای بزرگتر در منطقه و جهان در پی نخواهد داشت.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با ابراز همدردی با مردم تحت محاصره غزه، از کشورهای اسلامی و جامعه جهانی می خواهد اقدامات فوری و بی قید و شرط برای پایان دادن به این محاصره ظالمانه به انجام رسانند.

کد N604726

وبگردی