آفتاب
نوباوه در گفت‌وگو با مهر:

مخدوش شدن وظایف، آسیب کار نمایندگی است

مخدوش شدن وظایف، آسیب کار نمایندگی است

نماینده مردم تهران گفت: مخدوش شدن وظایف نمایندگی و مطالبات غیرتخصصی از نمایندگان، یک آسیب است که می‌تواند ما را از وظیفه نمایندگی خود دور کند.

بیژن نوباوه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی مهر در آستانه روز مجلس، با اشاره به اینکه امیدواریم که مجلس کاملا در خط امام، رهبری و مردمی باشد، گفت: تلاش ما بر آن است که چنین مجلسی به بار بنشیند، اما این بستگی بدان دارد که یکایک نمایندگان چقدر بر اساس وجدان خود و تعهدی که به مردم داده‌اند، عمل می‌کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک مجلس کارآمد، افزود: وجود قوانین داخلی مجلس و ساز و کار درونی این نهاد قانونگذار و نوع ارتباط نمایندگان با آن، خود می‌تواند بیانگر ویژگی‌ها و شاخصه‌های مجلس کارآمد باشد.

نوباوه با بیان اینکه به اعتقاد من در حال حاضر با در نظر گرفتن شاخصه‌های قانونی، مجلس در حد مطلوبی قرار دارد، ادامه داد: همیشه زمان برای رشد و تعالی وجود دارد و باید با بهره‌گیری از این زمان، به معیارها و شاخصه‌های مورد نظر نزدیک شویم اما در حال حاضر با توجه به وظایف محوله بر دوش مجلس، وظیفه‌ای بر روی زمین مانده در مجلس ندیده‌ام.

این نماینده مجلس گفت: به نظر می‌رسد این نقطه خوشحالی برای مجلس است اما خود بنده به عنوان یک نماینده دارای کمبودهای بسیاری هستم که باید آنها را برطرف کنم.

نوباوه درباره مهم‌ترین نقدی که به مجلس وارد است، افزود: کار مجلس بسیار سنگین و کارشناسی است که نمی‌شود به راحتی معایب این قوه مهم را استخراج کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم در یک سنجش کلی بررسی کنیم، باید گفت وظیفه مجلسی‌ها، قانونگذاری و نظارت بر اجرای درست قانون است. حال اینکه که در قانونگذاری، کارها انجام شده و تخصص هم به اندازه کافی وجود دارد اما در نظارت به نظر می‌رسد که مجلس هنوز راه طولانی دارد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در برخی موارد نظارت‌های ما تحت تاثیر فشارهای گوناگون، شماتت‌ها و تمسخرهاست که ممکن است متاثر شود و به نظر می‌رسد که در این زمینه باید فکر اساسی کرد.

نوباوه گفت: باید مطالبات غیرتخصصی از نمایندگان را کاهش داد زیرا به نظر می‌رسد با وجود این مطالبات، وظایف نمایندگی تا حدی مخدوش شده است که این موضوع می‌تواند یک آسیب محسوب شود؛ آسیبی که ما را از وظیفه نمایندگی دور می‌کند.

کد N604725

وبگردی