آفتاب

حماس: اسرائیل هیچ حقی در اشغال خاک فلسطین ندارد

حماس: اسرائیل هیچ حقی در اشغال خاک فلسطین ندارد

جنبش حماس در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تقسیم فلسطین براساس قطعنامه سازمان ملل در سال 1947 تاکید کرد: ما هیچ حقی را برای اسرائیل در اشغال خاک فلسطین قائل نیستیم و برای پاکسازی فلسطین از اشغالگری‌های اسرائیل تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، جنبش حماس در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تقسیم فلسطین به دو دولت عربی و یهودی براساس قطعنامه سال 1947 سازمان ملل تاکید کرد: مردم فلسطین هیچ حقی را به اسرائیل در اشغال خاک خود نمی‌دهند و تمامی توطئه‌ها، مذاکرات و تلاش‌ها برای از بین بردن مساله فلسطین امکان ندارد موجب ترس و نگرانی فلسطینی‌ها یا شکست و ناکامی آنها شود.

در این بیانیه تاکید شده است: ما همچنان تفنگ‌های خود را تا زمان پاکسازی فلسطین از اشغالگری‌های اسرائیل در دست گرفته و کشور مستقل خود را به پایتختی قدس تشکیل می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از تمامی کسانی که نام طرف عربی در مذاکرات را بر خود گذاشته‌اند می‌خواهیم تا از نمایش مذاکرات دست کشیده و به وطن خود بازگردند که هیچ‌گاه شکست را به رسمیت نخواهد شناخت.

سازمان ملل در سال 1947 قطعنامه‌ای را برای تقسیم فلسطین به دو دولت عربی و یهودی که به اسرائیل حق اشغال 55 درصد از خاک فلسطین را می‌داد و عرب و فلسطینی‌ها با آن مخالفت کردند، صادر کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل نیز در سال 1977 قطعنامه‌ای را صادر کرد که براساس آن 29 نوامبر هر سال را به عنوان روز همبستگی جهانی با مردم فلسطین به مناسبت قطعنامه تقسیم فلسطین تعیین کرد.

انتهای پیام

کد N604633

وبگردی