آفتاب

تظاهرات مردم اسپانیا در اعتراض به ریاضت اقتصادی

تظاهرات مردم اسپانیا در اعتراض به ریاضت اقتصادی

هزاران تن از مردم اسپانیا در سراسر این کشور در "راهپیمایی کرامت" شرکت کرده و اعتراض خود را علیه برنامه‌های ریاضت اقتصادی دولت اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یکی از معترضان اسپانیایی گفت: ما متوجه شده‌ایم که در دو حزب اصلی کشور فساد سیستماتیک وجود دارد و این در حالی است که حقوق اساسی ما از جمله بهداشت و آموزش محدود شده است. ما تظاهرات کردیم تا به این نوع سیاست پایان دهیم. تظاهرات روز شنبه در مادرید با حضور گسترده مردمی همراه شد و معترضان هم صدا خواستار "استعفای دولت فاسد" شدند.

در جریان "راهپیمایی کرامت" نمایندگان دو اتحادیه اصلی تجاری در اسپانیا شرکت کردند. این اعتراضات در واقع ادامه راهپیمایی‌های اعتراضی به اقدامات ریاضتی است که از ماه مارس و با شعار "نه به کاهش بیشتر" آغاز شد.

طبق قوانین مالی اتحادیه اروپا، دولت اسپانیا باید سیاست ریاضت اقتصادی را با هدف کاهش کسری بودجه سه درصدی تا سال 2016 اجرایی کند.

در نتیجه مقام‌های اسپانیا تلاش می‌کنند تا سطح خدمات عمومی را کاهش داده و بخش‌های درمانی را خصوصی کنند اما این اقدامات با نارضایتی گسترده مردم اسپانیا مواجه شده است. اسپانیایی‌ها همچنین نگرانی خود را از بحران جدی بیکاری در این کشور اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N604602

وبگردی