آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس:

دانشگاه‌ خاستگاه پیدایش ایده‌های جدید است

دانشگاه‌ خاستگاه پیدایش ایده‌های جدید است

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دانشگاه‌ خاستگاه پیدایش ایده‌های جدید است گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی تافته جدابافته نیستند و بدنه اکثر گروه‌ها و جناح‌های سیاسی شناسنامه‌دار را جوانان و دانشجویان مملکت باید تشکیل دهند.

ابوالقاسم عابدینی پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به سوابق درخشان فرهادی در زمان وزارت خود در دولت‌های قبلی اظهار کرد: مسلما آقای فرهادی با توجه به تجربه‌ای که از زمان وزارت خود کسب کرده‌اند، می‌توانند در انجام وظایفی که به ایشان محول شده است به خوبی عمل کنند.

وی با اشاره به ایجاد تحول در جامعه مبنی بر این‌که حاکمیت توانسته است گروه‌های خودسر و گروه‌های فشار را به این نتیجه برساند که کاری از دستشان برنمی آید و باید گوشه‌نشین باشند، افزود: می‌توانیم از این فضا نهایت بهره را ببریم و شخص وزیر علوم با تجربه‌ای که دارند با بهادادن به دانشجویان و شناخت نیازهایشان دانشگاه را به بهترین نحو پیش ببرند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که مشکل موجود در دانشگاه این است که برخی دانشجویان را نمی‌شناسند و از آن‌ها موجوداتی مبهم و نامعلوم ساخته‌اند توضیح داد: دانشجو جوانی است با امتیازات سواد و دانش که نیازهای جامعه خود را می شناسد و می‌خواهد ایده‌آل‌های خود را برای نسل امروز تبیین کند.

عابدینی پور خاطرنشان کرد:هر حکومت ، وزیر ، جامعه و رییس جمهوری که قشر دانشجو را درک نکند دچار مشکل خواهد شد.

وی با بیان این‌که بزرگداشت شهدای 16 آذر و مسائل تاریخی ما درس عبرتی برای حاکمیت‌هاست تاکید کرد: باید دانشجو درک شود چون حاکمیتی که ادعای مسلمانی، برابری و قسط و عدل دارد حتما به این موضوع توجه دارد که باید با دانشجو در حد شان آن‌ها رفتار شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر تعامل مناسبی بین گروه‌های سیاسی و دانشگاه وجود داشته باشد می‌توانند به خوبی باعث پیشرفت و ترقی کشور شوند گفت: اگر قرار باشد بین دانشگاه و گروه های سیاسی به بهانه سیاست زدگی یا دوری جامعه دانشگاه از سیاست، فاصله بیفتد مسلما نتیجه مثبتی عاید ما نمی‌شود چون دانشجویان در آینده باید وارد اجتماع شوند بنابراین باید ایده‌های سیاسی و اجتماعی‌شان در دوران دانشجویی شکل بگیرد تا جامعه‌ای تک‌صدا و حاکمیت محور نداشته باشیم.

انتهای پیام

کد N604342

وبگردی