آفتاب
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

تولید علم متناسب با نیازهای بومی کشور باشد

تولید علم متناسب با نیازهای بومی کشور باشد

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این‌که دانشگاه باید از تنش‌های سیاسی جدا شود، خاطرنشان کرد: نیازهای بومی در دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که نبود وزیر علوم موجب تأثیر روانی منفی و عدم احساس تکلیف در جامعه دانشگاهی و وزارت علوم شده بود، خاطرنشان کرد: سرپرستان وزارت علوم افراد توانمند، باتجربه و اجرایی بودند، بنابراین ضعف مدیریت در این دوره در وزارت علوم نبود، اما به لحاظ روانی وزارت علوم و جامعه دانشگاهی آسیب دیده بود.

وی افزود: دکتر فرهادی وزیر جدید علوم در سطح مدیریت کشور فرد شناخته‌شده‌ای است. وی در دولت خاتمی هم وزیر موفقی بود و من در مجلس ششم مستقیماً با حوزه کاری وی در ارتباط بودم. وی شخص موفقی بود. اکنون نیز ما انتظار داریم از تجارب خود استفاده کرده و گره‌های وزارت علوم را باز کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که وزیر علوم باید سعی کند تنش‌های سیاسی وارد دانشگاه نشود، خاطرنشان کرد: دانشگاه نمی‌تواند عاری از اندیشه و تحلیل سیاسی باشد، اما در عین حال نباید تنش سیاسی به دانشگاه راه یابد. زیرا دانشگاه بابت این تنش‌ها آسیب می‌بیند. دانشجو باید نسبت به سیاست، جامعه و دین آگاه باشد اما باید انتظارات علمی و پژوهشی را نیز دنبال کند.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همچنین افزود: در دوره هشت سال گذشته کیفیت دانشگاه‌ها پایین آمد. اکنون فضای فیزیکی لازم در دانشگاه‌ها وجود ندارد. در برخی دانشگاه‌ها 50 یا 60 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در یک کلاس حضور دارند که به لحاظ علمی به هیچ وجه درست نیست. باید کیفیت و کمیت تحصیلی متناسب باشد و وزیر علوم باید در این راستا تلاش کند.

شکوری در ادامه با بیان این‌که باید به نیازهای بومی در دانشگاه‌ها توجه شود، گفت: اکنون در برخی رشته‌ها، تولید علم متناسب با نیازهای بومی نیست و وزیر باید بتواند دانش را با نیازهای بومی متناسب کند.

این فعال سیاسی در پایان با اشاره به این‌که دانشگاه باید از مدرک گرایی فاصله بگیرد، گفت: در دانشگاه به مسائل انتزاعی بیش از مسائل عملی توجه می‌شود. به گونه‌ای که یک دانشجوی رشته کشاورزی به اندازه یک کشاورز قابلیت ندارد. وزیر باید این معضل را نیز حل کند.

انتهای پیام

کد N604340

وبگردی