آفتاب

ترور یکی رهبر سیاسی-مذهبی در پاکستان

ترور یکی رهبر سیاسی-مذهبی در پاکستان

یکی از رهبر بلندپایه یک حزب سیاسی - مذهبی در پاکستان در یک حمله تروریستی در جنوب این کشور کشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خالد محمود سومرو، یکی از رهبران حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل، واقع در استان سند در جنوب پاکستان اوایل امروز (شنبه) در حال به جاآوردن نماز صبح بود که دو فرد مسلح وارد مسجد شده و با شلیک گلوله او را ترور کردند.

تنویر حسین، یک افسر بلندپایه پلیس پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت: در این حمله دو فرد مسلح وارد مسجد شده و 11 گلوله شلیک کردند که 4 گلوله به خالد سومرو اصابت کرده و او در همان‌جا کشته شد.

حافظ حسین احمد سخنگوی حزب مذکور، ترور خالد سومرو را که در شهر سوکور واقع در فاصله 500 کیلومتری شهر کراچی انجام شد تایید کرد. این ترور موجب شد فروشگاه‌ها و اصناف بخش‌هایی از جنوب استان سند بسته شده و گروه‌های حامیان این حزب برای اعتراض به خیابان‌ها بیایند.

سخنگوی حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل گفت: سومرو که یکی از نمایندگان مجلس سنای پاکستان از سال 2006 تا 2012 بوده طی مدت اخیر تهدید به مرگ شده و در گذشته چند بار نیز مورد حمله قرار گرفته بود.

مولانا فضل الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل خواهان برگزاری تظاهرات سراسری در روز یکشنبه شده و از حامیان حزبش خواسته به خیابان‌ها آمده و تجمعات اعتراضی برگزار کنند اما اعتراض‌شان آرام باشد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما در گذشته این حزب به رغم آنکه رهبرانش چند بار میانجی شبه نظامیان طالبان و دولت پاکستان شده بودند، هدف حملات گروه طالبان قرار گرفته بود.

مولانا فضل الرحمان رهبر این حزب در اکتبر از یک حمله انتخاری که پس از سخنرانی وی در تجمعی در شهر کویته برگزار شد جان سالم به در برد. این حمله دست کم 11 کشته و 30 زخمی برجای گذاشت.

انتهای پیام

کد N604153

وبگردی