آفتاب

آیت الله هاشمی رفسنجانی: اگر به رهنمود رهبری در خصوص انتخابات توجه شود، حقی از مردم ضایع نمی‌شود

آیت الله هاشمی رفسنجانی: اگر به رهنمود رهبری در خصوص انتخابات توجه شود، حقی از مردم ضایع نمی‌شود

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جمله رهبر معظم انقلاب به عنوان مجتهدی صالح، آگاه و بصیر به امور قبل و بعد از انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «رای مردم حق الناس است» گفت: اگر این رهنمود رهبری به طور کامل در مقدمات انتخابات، حین برگزاری و مراحل پس از آن توسط کاندیداها، مجریان و ناظران انتخابات مورد توجه قرار گیرد، هیچ حقی از رأی مردم ضایع نمی‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسه امروز (شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشکر از رهبری معظم انقلاب به خاطر ارجاع پیش نویس سیاست‌های کلی انتخابات، این مسوولیت را قطعه‌ای تاریخی مهم برای مجمع ذکر کرد.

وی اظهارداشت: اینکه رهبری معظم به این مرحله رسیده‌اند که روند جاری انتخابات باید مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد مسوولیت بزرگی بر عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته که امیدوارم با سعه صدر، جامع‌نگری و کار کارشناسی، قانونی جامع، ماندگار و مفید برای آینده کشور در مجمع تدوین شود تا مورد افتخار نظام مردم سالاری دینی و قضاوت خوب و مثبت همه آحاد مردم قرار گیرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمله رهبری معظم انقلاب به عنوان مجتهدی صالح، آگاه و بصیر به امور قبل و بعد از انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «رأی مردم حق الناس است» را جمله‌ای تاریخی و برگرفته از اصول مسلم دینی و قرآنی ذکر کرد و گفت: پس از این سخنان حکیمانه رهبری، متأسفانه توسط اشخاص، مبلغین، دستگاه‌های ارتباطی و تبلیغاتی حتی صداوسیما زیاد به ابعاد جامع این جمله پرداخته نشد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اگر این رهنمود رهبری به طور کامل در مقدمات انتخابات، حین برگزاری و مراحل پس از آن توسط کاندیداها، مجریان و ناظران انتخابات مورد توجه قرار گیرد، هیچ حقی از رأی مردم ضایع نمی‌شود.

وی افزود: مبنای دمکراسی دینی در کشور پیاده کردن این فرمان رهبری است و باید نمونه‌ای از دمکراسی براساس مکتب اهل بیت(ع) در جامعه تثبیت شود که موجب افتخار کشور در داخل و دنیا خواهد بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به اعضای این مجمع گفت: باید به طور جدی و فعال و با سعه صدر و به دور از مسایل سیاسی و جناحی، مقررات و قانون سیاسی جامعی برای انتخابات در مجمع شکل بگیرد که ضابطه‌مند، جامع و فراگیر باشد.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: حفظ آبرو و حیثیت و پرهیز از تهمت و دروغ نسبت به مؤمن و مؤمنین در اسلام مورد احترام و سفارس خاص قرار گرفته است که متأسفانه این موضوع در بسیاری از موارد جرم محسوب نشده که باید برای جلوگیری از ترویج این گونه مسائل ضدفرهنگی و اخلاقی فکری کرد.

وی با توجه به ضرورت مطالعه جامع قانون انتخابات در سایر کشورهای جهان و بهره‌گیری از تجارب دیگران، از علی‌اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و کارکنان این مرکز خواست تا نسبت به مطالعه دقیق کارشناسانه در قانون انتخابات دنیا به منظور ارایه پیشنهادات جامع در این خصوص، اعضای مجمع را در تدوین قانون جامع انتخابات کمک و یاری کنند.

کلیات سیاست‌های کلی انتخابات که پیش نویس آن توسط رهبری معظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده بود، در جلسه امروز مجمع به تصویب اعضا رسید.

 

29503

کد N604137

وبگردی