آفتاب

پیروزی مخالفان دولت تایوان در انتخابات محلی و استعفای نخست‌وزیر

پیروزی مخالفان دولت تایوان در انتخابات محلی و استعفای نخست‌وزیر

کاندیدای مستقل و مورد حمایت مخالفان دولت تایوان یعنی حزب حامی استقلال این کشور مدعی پیروزی در انتخابات محلی شد؛ این در حالی است که به دنبال شکست حزب حاکم تایوان در انتخابات محلی، نخست وزیر این کشور نیز امروز از سمتش استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، به این ترتیب تسلط 16 ساله حزب حاکم تایوان و شهرداری تایپه شکسته می‌شود.

این کاندیدای مستقل به نام کو ون - جه 55 سال داشته و یک جراح تروما است. نتیجه انتخابات شکستی برای حزب حاکم کومینتانگ، پیش از برگزاری انتخابات ریاست اجرایی تایوان است که در کمتر از دو سال دیگر برگزار خواهد شد.

در انتخابات محلی تایوان کو ون - جه، توانست شان لین، کاندیدای حزب کومینتانگ را که پسر یک خانواده ثروتمند و با نفوذ سیاسی است، شکست دهد.

انتخابات تصدی شهرداری شهر تایپه به عنوان آزمونی برای سنجش محبوبیت دولت ما یینگ ژئو، رئیس اجرایی حامی چین در تایوان تلقی می‌شود.

در تاریخ تایوان تمامی روسای اجرایی پیشتر شهردار تایپه بودند. شان لین در سخنرانی خود پس از شکست انتخاباتی‌اش گفت که این پیروزی را به کوون - جه تبریک گفته و از شکست در این انتخابات متاسف است.

در انتخابات محلی تایوان شهروندان این کشور به منظور انتخاب شهرداران و اعضای شورای شهر وتعیین سرنوشت بالغ بر 11 هزار و 130 کرسی به پای صندوق‌های رای رفتند.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری رویترز، جیانگ یی- هواه، نخست وزیر تایوان، در یک کنفرانس خبری فوری پس از اعلام نتایج انتخابات با اعلام استعفای خود از سمتش گفت که رییس جمهور استعفای وی را پذیرفته است.

بر اساس نتایج اولیه انتخابات محلی تایوان حزب حاکم کومینتانگ در دو پایگاه مهم خود یعنی شهرهای تایپه و تایچونگ شکست خورده است.

نتایج نهایی انتخاباتی که باید از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات تایید شود تا فردا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N604087

وبگردی