آفتاب

انتشار فیلم کشته شدن پسربچه سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس خشم مردم را برانگیخته است

انتشار فیلم کشته شدن پسربچه سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس خشم مردم را برانگیخته است

واحد مرکزی خبر نوشت:

ویدئو کلیپ جدید منتشر شده که نشان می دهد افسر پلیس آمریکا یک پسربچه سیاه پوست را در حال بازی با هفت تیر قلابی بچه گانه می کشد، خشم مردم را برانگیخته و موجب درخواست آنها برای برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در سراسر این کشور در روز شنبه(امروز) شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، آیه صالح گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت به محض آن که اعتراضات در شهر فرگوسن آمریکا به علت سردی هوا پس از سه روز درگیری با پلیس، اندکی آرام شد، انتشار ویدیو کلیپ جدید که نشان می دهد یک افسر پلیس، پسربچه 12 ساله سیاه پوست را که سرگرم بازی با یک هفت تیر قلابی بچه گانه بوده به قتل می رساند بار دیگر خشم مردم آمریکا را برانگیخت. براساس این تصویر ویدیویی،که به وسیله یکی از دوربین های نظارتی ثبت شده است، پسربچه مزبور روز یکشنبه گذشته چند ثانیه پس از آن که دو پلیس به پارکی در کلیولند رسیدند کشته شده است. جمعیت دفاع از سیاه پوستان تاکید کرده است این مسئله بار دیگر لزوم انتخاب، آموزش و آماده کردن افسران پلیس را نشان می دهد. والدین این پسربچه از ترس آن که فیلم منتشر شده درباره کشته شدن پسرشان منجر به مسموم کردن فضای متشنج این شهر نشود در بیانیه ای خواستار برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و به شیوه ای مسئولانه شدند. گزارشهای جهانی حاکی از آن است که پلیس آمریکا، پس از به راه افتادن تظاهرات در اعتراض به تبرئه پلیس قاتل مایکل براون جوان سیاه پوست، بیش از 400 تظاهرکننده را در سه روز گذشته بازداشت کرده است. این خشم و عصبانیت حتی به خارج از آمریکا نیز کشیده شده است. پس از تظاهرات لندن، تعدادی از تظاهرکنندگان در مقابل ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر میلان ایتالیا تجمع کردند. برخی از شرکت کنندگان در این اعتراضات، که نقاب بر چهره خود زده بودند وسایل آتش بازی را به داخل ساختمان سفارت پرتاپ کردند آنها همچنین پلاکاردهایی در دست داشتندکه رفتارهای خشونت آمیز پلیس آمریکا علیه جوانان آفریقایی تبار در آنها محکوم شده بود.
پایگاه اینترنتی خبری دیلی بیست، گزارش داده است پس از کشته شدن براون در 9 اوت گذشته تاکنون دست کم 14 نوجوان دیگر در آمریکا به دست پلیس کشته شده اند. قرار است به دعوت فعالان حقوق مدنی، پس از به اصطلاح عید شکرگزاری، امروز شنبه تظاهرات اعتراضی در سراسر آمریکا از سر گرفته شود.

4949

کد N604080

وبگردی