آفتاب

15 کشته و 14 زخمی در حمله سین‌کیانگ

15 کشته و 14 زخمی در حمله سین‌کیانگ

خبرگزاری رسمی چین به نقل از منابع محلی گزارش داد، در جریان حمله‌ای در منطقه سین‌کیانگ در غرب این کشور 15 تن کشته و 14 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، 11 تن از کشته‌شدگان به عنوان "جنایتکار" معرفی شدند که وارد خیابان‌های سین‌کیانگ شده‌اند و وسایل انفجاری پرتاب کرده و مردم بی‌گناه را با چاقو هدف گرفته‌اند.

طبق این گزارش، حادثه مذکور روز جمعه در بخش ساشه رخ داد و وسایل انفجاری، چاقوهای بزرگ و تبر در میان وسایلی که توقیف شد، مشاهده شده است.

این در حالی است که دولت چین اغلب مسلمانان اقلیت اویغور را عامل این حوادث می‌داند و از آنان به عنوان "تروریست و جنایتکار" یاد می‌کند. این مسلمانان همواره مورد تبعیض دولت پکن قرار می‌گیرند و نمی‌توانند آداب و مراسم دینی دینی خود را به سادگی اجرا کنند. دولت چین همواره به "ایده‌های جدایی‌طلبی" اویغورها معترض است و آنها را به تفرقه‌افکنی متهم می‌کند. این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که به دلیل محدودیت‌های شدید در منطقه سین‌کیانگ امکان دسترسی خبرنگاران برای تایید وقایع وجود ندارد و رسانه‌ها باید عمدتا به گزارش‌های محلی بسنده کنند.

انتهای پیام

کد N603725

وبگردی