آفتاب
رییس پزشکی قانونی:

فکر و وقت مدیران باید در مسیر تحول و رشد صرف شود

فکر و وقت مدیران باید در مسیر تحول و رشد صرف شود

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: مدیران دستگاه‎‎ها و سازمان‎‎ها نباید به دنبال چانه‎‎زنی برای افزایش اعتبارات باشند، بلکه باید فکر و وقت خود را در مسیر تحول و رشد دستگاه‎‎های تحت امر خود بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، احمد شجاعی در سی‎‎امین همایش فصلی مدیران پزشکی قانونی کشور در یزد، اظهار کرد: سازمان پزشکی قانونی در شرایط سختی به‌سر می‏‏‌برد، به طوری که علاوه بر مشکلات خاصی که به لحاظ نوپا بودن با آنها مواجه است، از مشکلات اعتباری و کمبود بودجه نیز به شدت رنج می‏‏‌برد.

وی افزود: تامین بودجه دستگاه‌‏‏ها نباید با چانه‎‎زنی مدیران صورت گیرد، بلکه متولیان بودجه باید با بررسی‎‎های کارشناسانه در این رابطه اقدام کنند و بر اساس نیازهای جامعه این امر محقق شود.

شجاعی گفت: مدیران دستگاه‎‎ها و سازمان‎‎ها نباید به دنبال چانه‎‎زنی برای افزایش اعتبارات باشند، بلکه باید فکر و وقت خود را در مسیر تحول و رشد دستگاه‎‎های تحت امر خود بگذارند.

وی با بیان این که پزشکی قانونی همیشه در رقابت افزایش حقوق و مزایای پرسنل خود عقب‎‎تر از سایر دستگاه‎‎ها است، تاکید کرد: خواستار رعایت عدالت در پرداخت حقوق پرسنل دستگاه‎‎ها با توجه به میزان زحمت و سختی کار آنها هستیم.

این مسئول یکی دیگر از مشکلات پزشکی قانونی کشور را کمبود نیروی انسانی ذکر کرد و گفت: متاسفانه نیروی کار موجود در این سازمان به هچ وجه با حجم کاری حوزه وظایف این سازمان ‎‎همخوانی ندارد و حتی در مقایسه با سیار دستگاه‎‎ها نیز قابل قیاس نیست.

وی از حاکم شدن این نگاه یکسان به دستگاه‎‎ها در بحث کاهش یا افزایش اعتبارات و تعدیل نیرو در کشور گلایه کرد و گفت: این در حالیست که کمبود اعتبارات در پزشکی قانونی منجر به تعطیلی آزمایشگاه‎‎ها می‎‎شود. تعدیل نیرو در این سازمان با وجود حداقل نیروی ممکن، معنایی ندارد.

رییس پزشکی قانونی کشور از دیگر دغدغه‎‎های این سازمان به مشکل تامین اعتبار برای طرح‎‎های عمرانی اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت به روز رسانی اطلاعات و تکنولوژی در حوزه پزشکی قانونی، از راه‎‎اندازی آزمایشگاه ژنتیک برای ایجاد بانک ژنتیک در کشور خبر داد.

وی گفت: پزشکی قانونی برای آنالیز و ثبت اطلاعات در این بانک که تاثیر به‌سزایی در سرعت عمل برای تشخیص هویت اجساد و غیره دارد، نیازمند تامین اعتبار است.

شجاعی با اشاره به طرح‏‏‌های متعدد این سازمان، یکی از طرح‎‎های در حال اجرای پزشکی قانونی کشور را اجرای طرح دادپزشک برای جلوگیری از ارجاع بی‎‎مورد اجساد به پزشکی قانونی ذکر کرد.

وی گفت: با اجرای این طرح که با همکاری وزارت بهداشت و درمان صورت می‎‎گیرد، از سردرگمی و اتلاف وقت مردم برای انتقال اجسادشان به پزشکی قانونی جلوگیری و به تبع از حجم کارهای بی‎‎مورد مراکز پزشکی قانونی کاسته می‎‎شود.

وی بیان کرد: در این طرح دقت در صدور گواهی‏‏‌های فوت صادره شده نیز افزوده خواهد شد و بر اساس آن پزشکان آموزش دیده برای صدور گواهی فوت اقدام خواهند کرد.

رییس پزشکی قانونی کشور، کار در پزشکی قانونی را یک کار ارزشمند خواند که نباید به آن تنها به دید یک حرفه نگاه کرد، بلکه شاغلان در این سازمان باید کار خود را به عنوان یک فرصت برای کسب رضای خداوند و ارائه خدمت جامعه، غنیمت شمارند.

انتهای پیام

کد N603723

وبگردی