آفتاب

ورود نیروهای طالبان به پایگاه سابق انگلیس در هلمند

ورود نیروهای طالبان به پایگاه سابق انگلیس در هلمند

شبه‌نظامیان طالبان با شکستن محدوده دفاعی یکی از پایگاه‌های بسیار بزرگ نیروهای آمریکایی و انگلیسی که ماه گذشته به نیروهای افغان تحویل داده شد، وارد این پایگاه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این حمله چالشی را که نیروهای امنیتی افغان پس از خروج نیروهای خارجی با آن مواجه هستند بیش از پیش آشکار می‌کند. طبق توافقات نیروهای خارجی تا پایان سال از افغانستان خارج شده و تنها تحت عنوان ماموریت‌های مشاوره‌ای به فعالیت خود در کنار نیروهای افغان ادامه می‌دهند؛ اقدامی که شبه‌نظامیان طالبان را برای انجام حملات بیشتر جور کرده است.

در همین حال ژنرال آیت‌الله خان، فرمانده هنگ حاضر در منطقه درباره حمله نیروهای طالبان و درگیری صورت گرفته در این پایگاه گفت: شبه‌نظامیان و نیروهای ارتش صبح امروز (شنبه) در کمپ بسشن در جنوب استان هلمند به تبادل آتش پرداختند. این اتفاق در حالی افتاد که اکنون سه روز از آغاز این درگیری‌ها می‌گذرد.

به گفته این ژنرال چند ده تن از شبه‌نظامیان طالبان روز پنجشنبه به وسیله سلاح‌های اتوماتیک و کمربندهای انتحاری به این پایگاه حمله کردند.

آیت‌الله خان با اشاره به این مساله که بسیاری از این افراد توانستند وارد پایگاه شوند، افزود: این شبه‌نظامیان در داخل پایگاه پنهان شدند و توانستند پس از جاگیری تیراندازی را آغاز کنند.

در همین حال سخنگوی فرمانداری هلمند اعلام کرد: دست‌کم پنج سرباز افغان و 26 تن از شبه‌نظامیان در درگیری‌های روز جمعه کشته شده‌اند.

وی تاکید کرد: تعدادی از این شورشیان هنوز در پایگاه باقی مانده‌اند.

طالبان که در سال 2001 توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا از قدرت خارج شد، ادعا می‌کند که در این حمله صدها تن کشته شده‌اند.

همزمان بر اثر یک حمله انتحاری دیگر در منطقه هلمند پنج تن دیگر کشته شدند.

انتهای پیام

کد N603621

وبگردی