آفتاب
پس از 10 هزار مایل ماموریت دریایی/

ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش در بوشهر پهلو گرفت

ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش در بوشهر پهلو گرفت

بوشهر - خبرگزاری مهر: ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش پس از پایان 10 هزار مایل ماموریت دریایی، با برگزاری آئین استقبال رسمی در بوشهر پهلو گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر شنبه در این آئین اظهار داشت: نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و آمادگی هستند و شرایط امنی را در نقاط مختلف کشور ایجاد کرده‌اند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به تاکیدات اسلام مبنی بر لزوم افزایش توان نظامی و دفاعی، اضافه کرد: نیروی دریایی نیز در کنار دیگر نیروهای مسلح کشور در اقتدار و امنیت کشور نقشی بسیار مهم و اساسی دارند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران از کارآمدترین نیروهای مسلح در جهان است، ادامه داد: در توسعه تجهیزات و افزایش توان نیروهای نظامی کارهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: هر چند در گذشته نیروی مسلح ما توان حضور در آب‌های آزاد و بین المللی را نداشت ولی پس از انقلاب شاهد توسعه روز افزون توان نظامی کشور حضور در آب‌های دور بین المللی هستیم.

فرمانده ناوشکن بایندر ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز در این آئین اظهار داشت: عملیات دریایی ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش از 28 تیرماه سال گذشته آغاز شد و امروز پس از چهار ماه به پایان رسیده است.

ناخدا دوم عرشه فرامرز بمانی با اشاره به طی بیش از 10 هزار مایل دریایی توسط این ناوگروه، اذعان داشت: ماموریت های مختلفی توسط این ناوشکن برای امنیت شناورهای ایران و همچنین نجات کشتی‌های خارجی از دست دزدان دریایی انجام داده است.

در آئین استقبال از این ناورگروه، تعدادی از مسئولان استان بوشهر و همچنین مردم و خانواده شهدا حضور داشتند.

کد N603618

وبگردی