آفتاب

تظاهرات حامیان صدر در بغداد در اعتراض به یورش به منزل عیسی قاسم

تظاهرات حامیان صدر در بغداد در اعتراض به یورش به منزل عیسی قاسم

در پی یورش نیروهای رژیم آل خلیفه به منزل مرجع دینی عالی رتبه در بحرین ده‌ها تن از حامیان جریان صدر امروز (شنبه) در بغداد تظاهرات کردند و هتک حرمت مراجع دینی را محکوم و این اقدام را تلاشی از سوی نظام بحرین برای ساکت نگه داشتن صدای مردم این کشور خواندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سومریه نیوز عراق، ده‌ها تن از حامیان جریان صدر صبح امروز در مقابل سفارت بحرین در منطقه المنصور در غرب بغداد تظاهرات کرده و اعتراض خود را نسبت به اقدام نیروهای بحرینی در یورش به منزل عیسی قاسم، مرجع دینی برجسته در بحرین نشان دادند.

تظاهرکنندگان با در دست گرفتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی هتک حرمت مراجع دینی و علمای دین در بحرین را محکوم و اعلام کردند که یورش به منزل عیسی قاسم تلاشی از سوی نظام این کشور برای ساکت نگه داشتن صدای مخالفان این کشور است.

نیروهای امنیتی بحرین صبح سه‌شنبه به منزل آیت‌الله عیسی قاسم در منطقه الدراز در منامه یورش بردند.

عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان در بحرین و جمعیت الوفاق به شمار می‌آید.

وی در روستای الدراز رشد و نمو یافت و در دهه‌های 60 به تحصیل پرداخت و سپس به نجف رفت و از دانشکده فقه فارغ التحصیل شد و در آنجا توسط فقهایی از جمله محمد باقر صدر، مرجع دینی آموزش دید و سپس بنا به درخواست طرف‌های بسیاری به بحرین بازگشت.

انتهای پیام

کد N603400

وبگردی