آفتاب

آغاز رای گیری در دور دوم انتخابات پارلمانی بحرین

آغاز رای گیری در دور دوم انتخابات پارلمانی بحرین

مشارکت بحرینی‌ها در دور دوم انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها از هشت صبح امروز (شنبه) آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه المحیط، تلویزیون رسمی بحرین تصاویر مستقیمی از آغاز روند اخذ رای در تعدادی از مراکز انتخاباتی منتشر کرد.

در دور دوم 68 نامزد برای تصدی 34 کرسی در پارلمان و 42 نامزد برای به دست آوردن 21 کرسی در شورای شهر با هم رقابت می‌کنند.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که تکلیف شش کرسی در پارلمان و 9 کرسی در شورای شهر در دور نخست انتخابات که شنبه گذشته برگزار شد، روشن شد.

افراد مستقل بیشترین نامزدهای انتخابات را تشکیل می‌دهند و فقط 12 نامزد به عنوان نمایندگانی از گروه‌های سیاسی در دور دوم مشارکت دارند.

جمعیت الاصاله (سلفی‌ها) با سه نامزد پارلمانی در دور دوم شرکت می‌کنند. گروه "منبر اسلامی" که وابسته به اخوان المسلمین است نیز با چهار نامزد در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کند.

از میان 23 زن نامزد در انتخابات نیز شش زن در دور دوم در رقابت‌ها شرکت دارند. تعداد کسانی که حق رای دادن دارند به حدود 349 هزار و 713 تن می‌رسد.

روند رای گیری در دور دوم که از ساعت هشت صبح آغاز شده است تا هشت شب ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که جمعیت مخالف الوفاق که به همراه دیگر جمعیت‌های مخالف انتخابات را تحریم کرده‌اند اعلام کرده که اعداد و رقم‌هایی که توسط نظام در خصوص مشارکت مردم ارائه شده است تلاشی برای ترویج این انتخابات بوده که این اقدام مضحک است چرا که این اعداد و ارقام هیچ اعتباری ندارد.

جمعیت شیعه الوفاق به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که میزان شرکت کنندگان در انتخابات در دور نخست حدود 30 درصد بوده است.

انتهای پیام

کد N603309

وبگردی