آفتاب

جزئیات طرح لیبرمن برای اخراج اعراب 48 از فلسطین اشغالی

جزئیات طرح لیبرمن برای اخراج اعراب 48 از فلسطین اشغالی

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در چارچوب یهودی سازی این رژیم طرحی را برای اخراج اعراب 48 از فلسطین اشغالی ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونت چاپ رژیم صهیونیستی، آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل طرحی را ارائه کرد که به موجب آن به اعراب ساکن در اراضی اشغالی 1948 پیشنهاد می کند در ازای دریافت پول از این مناطق مهاجرت کنند.

این پیشنهاد در چارچوب اجرای اصل تبادل زمین و ساکنان آن مطرح شده است و لیبرمن مدعی است: این طرح به اعراب ساکن در اسرائیل اجاره می دهد در صورتی که همبستگی خود را با کشور اسرائیل اعلام نکنند بخشی از کشور فلسطین باشند. مفهوم این طرح آن است که در صورتی که فلسطینی ها نخواهند به فلسطینی ها بپیوندند به آنها پیشنهاد می شود به کرانه باختری مهاجرت کنند.

قرار است این طرح به کشورهای اروپایی ارائه شود و در جریان کنفرانس سازمان امنیت و همکاری در اروپا که قرار است هفته آینده در سوئیس برگزار شود مورد بررسی همتایان اروپایی لیبرمن قرار بگیرد.

طبق آمار وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، تعداد اعراب ساکن در فلسطین اشغالی در اواخر سال 2010 بالغ بر یک میلیون و 321 هزار نفر بوده است که این رقم 17.2 درصد از مجموع ساکنان رژیم صهیونیستی را تشکیل می دهد.

قدس بیشترین جمعیت مسلمان ساکن در رژیم صهیونیستی را دارد به طوری که جمعیت مسلمان آن 272 هزار نفر یعنی 20.6 درصد از مجموع مسلمانان فلسطین اشغالی را تشکیل می دهد. بعد از قدس شهر "رهط" بیشترین جمعیت مسلمان را با 53 هزار نفر دارد و شهر ناصره نیز با 50 هزار مسلمان در مکان سوم و ام الفحم با 47 هزار نفر در مکان چهارم قرار دارد.

کد N603269

وبگردی