آفتاب

آخرین وضعیت یک پرونده قتل در چهارشنبه‌سوری 89

آخرین وضعیت یک پرونده قتل در چهارشنبه‌سوری 89

وکیل‌مدافع اولیای‌دم «بهنود رمضانی» - جوانی که در چهارشنبه‌سوری سال 89 در شرق تهران به قتل رسید - درباره وضعیت رسیدگی به پرونده‌ای که در همین زمینه و به اتهام قتل عمدی تشکیل شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

محمود بهزادی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این‌باره اظهار کرد: در 24/ 12/ 89 که روز چهارشنبه سوری بود در میدان 22 نارمک افرادی بهنود رمضانی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و او همان جا به قتل می‌رسد.

وی افزود: این پرونده از سال 89 مفتوح شد تا بالاخره در 8/ 11/ 92 چهار متهم در این راستا دستگیر شدند که نسبت به یکی از آن‌ها قرار منع تعقیب صادر شد و در حال حاضر این پرونده 3 متهم اصلی دارد.

بهزادی با بیان اینکه برای این 3 نفر به اتهام مشارکت در قتل عمدی کیفر خواست صادر شده است، افزود: این پرونده به شعبه 8 دادگاه نظامی یک تهران ارجاع شد و این شعبه برای رسیدگی به پرونده تاکنون دو جلسه برگزار کرده است.

وکیل مدافع اولیای دم بهنود رمضانی ادامه داد: دادگاه رسیدگی کننده در جلسه‌ای که برگزار شد اعلام کرد می‌خواهد تمام کارهایی که بازپرس انجام داده را دوباره انجام دهد. یعنی موضوع را دوباره به کارشناسی ارجاع داد و به همین خاطر احتمالا رسیدگی به این پرونده طولانی می‌شود.

وی گفت: دادگاه دستور ارجاع موضوع به هیات کارشناسی 3 نفره را صادر کرد، ولی ما معتقدیم وقتی هیات عالی پزشکی قانونی نظر داده است نمی‌توان دوباره موضوع را به یک هیات سه نفره ارجاع کرد؛ ضمن اینکه این هیات 3 نفره تخصصی در این ارتباط نداشتند که این امر مورد اعتراض ما واقع شد و ما درخواست کردیم حداقل یک هیات 5 نفره متخصص این موضوع را بررسی کنند.

بهزادی معتقد است: در این پرونده طبق آیین دادرسی تحقیقات لازم توسط بازپرس انجام شده و قاضی دادگاه اگر تحقیقات را کامل نمی‌داند باید پرونده را برای تکمیل تحقیقات به دادسرا بفرستد ولی اگر تحقیقات را کامل می‌داند دیگر نمی‌تواند خودش دوباره تحقیقات را از ابتدا آغاز کند زیرا این باعث اطاله دادرسی است.

وکیل‌مدافع اولیای‌دم بهنود رمضانی گفت: تحقیقات بازپرس، مواجهات حضوری و همچنین گزارش‌های مراجع ذیربط حکایت از این دارد که این 3 متهم، مقتول را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و پزشکی قانونی نیز اعلام کرده که مرگ مقتول در اثر ضربات سنگین و متعدد وارده بوده است.

انتهای پیام

کد N603121

وبگردی