آفتاب

درگیری معترضان در هنگ‌کنگ با نیروهای پلیس

درگیری معترضان در هنگ‌کنگ با نیروهای پلیس

هزاران فعال حامی دموکراسی اوایل امروز (شنبه) به منظور پس گرفتن یکی از بزرگترین و بی‌ثبات ترین مکان‌های اعتراضی هنگ کنگ، در منطقه مونگ کوک با پلیس درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از یک آرامش چند ساعته، همزمان با درگیری صدها پلیس ضد شورش با معترضان و استفاده از سپر، اسپری فلفل و به زمین زدن آن‌ها، آشوب‌ ودرگیری مجددا در گرفت.

این اعمال زور تنها باعث تحریک اعتراضات بیشتر شد و راهپیمایی سه ساعته صدها معترض که خواستار "دموکراسی کامل واقعی" هستند به عصبانی‌تر شدن ماموران پلیس و متوسل شدن آن‌ها به اقدامات خشونت آمیز بیشتر کمک کرد.

معترضان که از نیمه شب جمعه در خیابان‌ها راهپیمایی می‌کردند،به سمت ماموران پلیس تخم مرغ، بطری آب و چوب پرت کردند. ماموران پلیس که تعدادی از آن‌ها زخمی شده‌ بودند، از باتوم‌های خود برای عقب راندن معترضان استفاده کردند.

این تنش‌های جدید همزمان با آن صورت گرفت که مقامات به مدت چند ماه برای دستیابی به یک راه حل برای جدی‌ترین بحران در هنگ کنگ تلاش کرده‌اند.

این ناآرامی به مدت سه شب متوالی از زمانی که ماموران پلیس روز چهارشنبه اصلی‌ترین مکان اعتراضی مونگ کوک را تخلیه و پاکسازی کردند، ادامه یافته است.

یکی از معترضان جوان گفت: آیا واقعا لازم است که شما از این قدر زور برای کتک زدن‌ ما استفاده کنید؟ ما قصد ایجاد خشونت را نداریم اما وقتی که آن‌ها به ما حمله می‌کنند، ما عکس العمل نشان می‌دهیم.

یکی از قانونگذاران حامی دموکراسی که ناظر این درگیری‌ها بود ضمن انتقاد از پلیس برای عدم خویشتن داری گفت: برخی از ماموران پلیس عمدتا مردم را تحریک می‌کردند.

انتهای پیام

کد N603080

وبگردی