آفتاب

هشدار عفو بین‌الملل به پلیس هنگ کنگ

هشدار عفو بین‌الملل به پلیس هنگ کنگ

سازمان عفو بین الملل به پلیس هنک‌کنگ نسبت به فشار بیش از حد به معترضان پیش از تظاهراتی که حامیان دموکراسی درصدد برگزاری آن هستند، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس پیش از این با استفاده از "گاز فلفل" به چادرهای معترضان حمله کرده و کمپ و سنگربندی آن‌ها را در یکی از سه کمپ اعتراضی در هنگ‌کنگ تخریب کرد. همچنین طی این عملیات دو روزه بیش‌ از 140 تن بازداشت شدند.

در همین حال سازمان عفو بین الملل این عملیات را اقدامی ناعادلانه علیه معترضان، شاهدان و خبرنگاران توصیف کرد.

"مابل او"، دبیر سازمان عفو بین‌الملل در هنگ کنگ گفت: رویکرد نادرست پلیس حق آزادی بیان و تجمع صلح آمیز معترضان را نقض می‌کند و خطر افزایش تنش‌ها در این دولت شهر را بالا می‌برد.

تصاویر پخش شده از این عملیات همچنین استفاده از باتوم علیه افراد غیرمسلح را نشان می‌دهد. این تصاویر موجب خشم گسترده‌ در بین مردم شده است.

در همین حال سخنگوی پلیس هنگ کنگ درباره این نیروی پلیس که از باتوم علیه معترضان استفاده کرده، اظهار کرد: این اقدام بیش از حد بوده و این مامور دیگر اجازه شرکت در عملیات‌های مرتبط را ندارد.

موج جدید درگیری‌ها در این کمپ اعتراضی نیمه شب جمعه و با مقابله هزاران معترض با پلیس که با باتوم به مردم هجوم برده بودند، آغاز شد.

روز جمعه دقیقا دو ماه از اعتراضات گسترده خیابانی در هنگ کنگ گذشت، معترضان در جریان این اعتراضات دو ماهه برگزاری انتخابات آزاد در سال 2017 را خواستار شده‌اند.

در حاشیه این وقایع طی روزهای اخیر پلیس هنگ کنگ اقدام به بازداشت هفت ماموری کرد که مردی دست بسته را به شدت کتک می‌زدند. انتشار فیلم اقدام این ماموران پلیس بازداشت آن‌ها شد.

با این حال اما رئیس پلیس هنک کنگ ضمن غیرقانونی خواندن برگزاری تظاهرات برنامه‌ریزی شده از معترضان خواست تا کمپ‌هایی را که در اعتراض تشکیل داده‌اند ترک کنند.

انتهای پیام

کد N602740

وبگردی