آفتاب
کامران در گفت‌وگو با مهر:

عربستان بداند آمریکا به رفقای خود هم وفا نمی‌کند / امروز نفوذ منطقه‌ای و اقتدار ملت ما ممتاز است

عربستان بداند آمریکا به رفقای خود هم وفا نمی‌کند / امروز نفوذ منطقه‌ای و اقتدار ملت ما ممتاز است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به رفقای خود هم رحم نمی‌کند، این پیامی است که عربستان باید آن را دریافت کند.

حسن کامران، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره متکی بر سه اصل حکمت، مصلحت و عزت است، گفت: این مساله در تمام ابعاد مورد تاکید است به خصوص در زمینه هسته‌ای که باید در مساله مذاکرات هسته‌ای این سه اصل مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مذاکره با 1+5 به شورای عالی امنیت ملی محول شده بنابراین این شورا باید در اجرای تدابیر جمهوری اسلامی ایران دقت کافی را داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به زیاده‌خواهی‌های غرب و آمریکا، ادامه داد: این زیاده‌خواهی‌ها همیشه وجود داشته است اما ایستادگی ملت ایران پس گردنی به غرب و صهیونیست بوده است.

کامران گفت: اگر غرب اقتداری داشت، اصولا حاضر به مذاکره با ما نبود اما امروز نفوذ منطقه‌ای و اقتدار ملت ما ممتاز است و تیم مذاکره‌کننده نیز با همین روحیه باید به جنگ با دشمن راهی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن به دنبال آن است که اگر ضعفی در ما دید، پاتک بزند که تا این لحظه هم برای رسیدن به این هدف، از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است اما مردم علی‌رغم مشکلات، همچنان مقاومت می کنند تا نظر مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی را محقق نموده و از حیثیت و دین خود مراقبت کنند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه ما اسیر صهیونیست شده‌اند، گفت: کشورهایی همچون عربستان و قطر پیاده نظام صهیونیست‌ها هستند. از این رو ماموریت دارند تا با هزینه کردن دلارهای نفتی، سیاست‌های دولت‌های غربی را محقق کنند اما امروز فهمیده‌اند که این دلارها دیگر کارساز نیست چون بصیرت مردم منطقه افزایش یافته است.

کامران افزود: اینها هنوز نتوانسته‌اند اختلافات ارضی و مرزی بین خود را در حوزه خلیج‌فارس حل کنند. حتی شورای هماهنگی خلیج‌فارس هم دروغ است. در حقیقت این یک شورای ناهماهنگ است که به دستور آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی شکل گرفت. اما در عمل نتوانست کاری از پیش ببرد.

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: علیرغم دلارهای نفتی آمریکا و لشگرکشی‌های ترکیه، نه در سوریه و نه در عراق، غزه و یمن، هیچ موفقیتی کسب نکردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به رفقای خود هم رحم نمی‌کند، این پیامی است که عربستان باید آن را دریافت کند.

 

کد N602690

وبگردی