آفتاب

تولید هواپیمای هیبریدی دوستدار محیط زیست

تولید هواپیمای هیبریدی دوستدار محیط زیست

محققان صنایع هوایی Faradair موفق به ارائه طرح هواپیمای سوخت ترکیبی دوست‌دار محیط زیست شدند.

محققان صنایع هوایی Faradair موفق به ارائه طرح هواپیمای سوخت ترکیبی دوست‌دار محیط زیست شدند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه خراسان، در طرح هواپیمای موسوم به Faradair BEHA با ترکیب استفاده از پیشرانه‌های برقی و بیودیزل و همچنین شیوه‌های نوین جذب نور خورشید و تبدیل به الکتریسیته میزان آلایندگی به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

در طرح هواپیمای دوست‌دار محیط زیست BEHA برخلاف هواپیماهای موجود هزینه‌های پرواز با استفاده از شیوه‌های جایگزین تولید انرژی کاهش یافته تا مسافران معمولی نیز از این هواپیما استفاده کنند.

محققان با ترکیب شیوه‌های موجود در تولید و ذخیره انرژی الکتریکی به این هواپیما اجازه می‌دهند تا برخلاف هواپیما‌های الکتریکی موجود بدون نیاز به شارژ مجدد در باند فرودگاه به پرواز خود تا مقصد بدون وقفه ادامه دهد.

نیل کلولی، مدیر شرکت هواپیمایی فارادیر اظهار کرد: به زودی میل بازارهای جهانی به سمت هواپیماهای سبک‌وزن با بدنه فیبرکربن کشیده خواهد شد و به طور یقین طرح‌های شگفت‌انگیزی مانند پروژه BEHA با زیرپا گذاشتن محدودیت‌های موجود آینده درخشانی را در انتظار دارند.

وی در مورد ویژگی‌های مثبت این پرنده افزود: ایده استفاده از سه بال در این هواپیما برگرفته از طرح شرکت بریتانیایی هاویلند در سال 1930 است. در این طرح با افزایش سه برابری سطح پروازی بال‌ها مصرف انرژی به نحو چشمگیری کاهش یافته و کیفیت به همراه ایمنی پرواز را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

جزئیات بیشتر این دستاورد صنعتی هوانوردی در مجله Faradair منتشر شده است

انتهای پیام

کد N602665

وبگردی