آفتاب

کواکبیان: تنوع رسانه‌های دیداری در کشور باعث شکل‌گیری رقابت می‌شود

کواکبیان: تنوع رسانه‌های دیداری در کشور باعث شکل‌گیری رقابت می‌شود

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: تنوع رسانه‌های دیداری در کشور باعث می‌شود که رقابت‌ها به صورت جدی‌تری پیگیری شود. در این صورت مشخص می‌شود که نفوذ و برد کدام گفتمان در جامعه بیشتر از دیگری است.

مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه کشور در ابعاد مختلف، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش بسیار بالا و والایی در توسعه کشور در ابعاد گوناگون به ویژه در بعد سیاسی دارند.

وی اظهار کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم همان ‌طورکه بانک‌ها را خصوصی کردیم، رادیو و تلویزیون را هم نیز خصوصی کنیم و شبکه‌های خصوصی در صداوسیما افتتاح و مورد بهر‌ه‌برداری قرار گیرد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان این‌که مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند با تصویب طرح ایجاد شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی خصوصی، موجبات تنوع رسانه‌های دیداری در کشور را فراهم کند، گفت: تنوع رسانه‌های دیداری در کشور باعث می‌شود که رقابت‌ها به صورت جدی‌تری پیگیری شود در این صورت مشخص می‌شود که نفوذ و برد کدام گفتمان در جامعه بیشتر از دیگری است. این موضوع همچنین می‌تواند تأثیرات بسیاری در توسعه فرهنگی و سیاسی داشته باشد.

کواکبیان در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در تامین امنیت ملی کشور، خاطرنشان کرد: همان طور که چنانچه رسانه‌ای تعهد لازم به کشور را نداشته باشد، می‌تواند در ناامن کردن کشور بسیار موثر باشد، برخورد دقیق نسبت به موضوعات از سوی رسانه‌ها می‌تواند نقشی تأثیرگذار در تأمین امنیت ملی کشور داشته باشد.

انتهای پیام

کد N602477

وبگردی