آفتاب

تاکید نماینده مرجعیت شیعه در عراق بر لزوم مبارزه با فساد مالی و اداری

تاکید نماینده مرجعیت شیعه در عراق بر لزوم مبارزه با فساد مالی و اداری

نماینده مرجعیت عراق در خطبه‌های نماز جمعه امروز کربلا مجددا بر ضرورت پاکسازی نهادهای دولتی از فساد مالی و اداری تاکید کرد و همچنین از مردم خواست رسم شلیک هوایی در تشییع جنازه شهدا را کنار بگذارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت‌الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در شهر کربلا دوباره به پاکسازی ادارات دولتی از افراد فاسد دعوت کرد و گفت: بیشتر مصیبت‌های کشور ما در نتیجه همین فساد مالی و اداری است.

وی با تاکید بر لزوم پاکسازی ادارات کشور از فساد مالی مسوولان مربوطه را دعوت کرد حتی اگر این افراد در بر پست‌های عالی هم هستند هرچه سریع‌تر کنار گذاشته شوند.

وی افزود: در دوره گذشته مشخص شد که بیشتر مصائب و بدبختی‌های کشور به گسترش فساد برمی‌گردد و در حال حاضر هدفمندکردن هزینه‌ها به خصوص آنهایی که ضرورتی ندارد، بسیار با اهمیت است.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ادامه با اشاره به رسم شلیک هوایی در مراسم تشییع جنازه شهدا، آن را رسمی نادرست خواند و خواست این رسم برچیده شود.

نماینده جمعیت عراق گفت: بسیاری از شهروندان از تیراندازی هوایی در مراسم تشییع پیکر شهدا شکایت دارند چراکه در برخی موارد به معلولیت، مجروح شدن و حتی فوت منجر شده است.

وی در ادامه گفت: ما فداکاری شهدا را ارج می‌نهیم و به خانواده‌های آنان تسلیت می‌گوییم اما از مردم و طایفه‌های مختلف می‌خواهیم از این اقدام دست بردارند.

انتهای پیام

کد N602171

وبگردی