آفتاب
رئیسی تاکید کرد:

کمک دولت به بودجه شهر مشهد در کاهش تخلفات ساختمانی موثر است

کمک دولت به بودجه شهر مشهد در کاهش تخلفات ساختمانی موثر است

مشهد – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با تاکید بر تاثیر بودجه دولتی در کاهش تخلفات ساختمانی در مشهد؛ گفت: ۷۰ درصد درآمد شهر مشهد از درآمد تخلفات بوده و باید برای مشکل تامین بودجه این شهر دولت اقدام جدی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا رئیسی قبل از ظهر جمعه در دوازدهمین گردهمایی گروه های تخصصی شهرسازی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور، در محل نظام مهندسی خراسان رضوی اظهار کرد: تامین بودجه شهری مشکل دیگری است که در شهری با روزانه ۵۰۰ هزار زائر با آن مواجه ایم و باید فکری برای تامین بودجه شهری از طریق دولت بشود.

وی تاکید کرد: به بیانی دیگر با عدم پیگیری ضابطان نظام مهندسی  در نظارت بر ساخت و سازها ۷۰ درصد بودجه شهر از این طریق تامین می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ابراز کرد: به نظر باید رشته های شهرسازی را در یک گروه  ۶+۱ تقسیم بندی شود و شهرسازی؛ آن یک گروه دارای اهمیت است.

وی ابراز تاسف کرد از اینکه درآمد شهرداری ها بر فروش تراکم ساختمانی تکیه دارد و افزود: مشهد شهری فراملی است و باید برای تامین بودجه این شهر دولت چاره اندیشی کند.

رئیسی گفت: مهندسان شهرساز باید آرامش، آسایش و رفاه مردم را در شهر  تامین کنند و در حال حاضر جایگاه مهندسان شهرساز در جامعه شهری مورد غفلت قرار گرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بیان کرد: در مشهد شهر بهشت که معلولان  ۱۲ درصد از جمعیت این شهر هستند اما در آستانه روز معلولان باید بگویم این شهر هنوز مناسب حضور این  قشر نیست.

وی گفت: در شهر مشهد برای دستیابی به هدف فرهنگی جهان اسلام کار زیادی در پیش داریم و در خواست دارم تا راه های علمی را قاطعانه پیگیری کنیم.

کد N601841

وبگردی