آفتاب
استاد صادق در بیان شاگرد/5

عبدالله زاده: از تدریس غربی ترین اساتید در دانشگاه امام صادق تا مشی آزادمنشانه آیت الله مهدوی کنی

عبدالله زاده: از تدریس غربی ترین اساتید در دانشگاه امام صادق تا مشی آزادمنشانه آیت الله مهدوی کنی

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشی آزادمنشانه آیت الله مهدوی کنی گفت: ایشان بهترین اساتید را برای تدریس در دانشگاه انتخاب می کردند که برخی از آنها دارای افکاری کاملا غربی بودند به طوری که دانشگاه های دولتی آنها را راه نمی دادند.

محمدعلی عبدالله زاده از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع)در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر گفت: هفت سال در ایام تحصیل هر شنبه پای درس اخلاق آیت الله مهدوی کنی نشستم. ایشان الگو و اسوه یک شخصیت کامل بود که با منش اخلاقی و کیاست و بزرگ بینی توانست نسل خوبی را پرورش دهد.

وی با انتقاد از برخی موضع گیری ها مبنی بر اینکه دانشگاه امام جعفر صادق افراد تک بعدی تربیت می کند گفت: آقای مهدوی کنی مشی اخلاقی و آزادمنشانه ای داشت و ترجیح می داد دانشجویان خودشان به حقایق اسلام دست یابند.

عبدالله زاده ادامه داد: در سال های دهه 60 با اوایل انقلاب که این دانشگاه تاسیس شد این طور نبود که آقای مهدوی کلاس درس دانشگاه را به هر استادی فقط به واسطه مومن بودنش بسپارد ایشان اساتیدی را که حتی دانشگاه های دولتی به اتهام غربی بودن راه نمی دادند برای تدرسی وارد دانشگاه می کردند.

وی ادامه داد: این شرایطی بود که در سال های 60 از نظر ایدئولوژی جامعه سخت تر از امروز بود اما ایشان برای افزایش علم  و آگاهی دانشجویان مشی آزادمنشانه ای داشت.

نماینده مردم طبس در مجلس تصریح کرد: با این روش شاگردانی تربیت کرد که توانستند در سال های بعد نسلی نو را تربیت کنند و اداره کشور را عهده دار شوند.

وی در پایان تصریح کرد: ویژگی های دینی و اخلاقی وی را در کمتر کسی سراغ داشتم، آیت الله مهدوی کنی نمونه یک انسان کامل بود.

 

 

 

کد N601837

وبگردی