آفتاب
وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایسنا:

مدیریت منابع، مهم‌ترین راهکار عبور از بحران کم‌آبی است

مدیریت منابع، مهم‌ترین راهکار عبور از بحران کم‌آبی است

وزیر نیرو گفت: مدیریت مصرف آب مهمترین راهکار برای عبور از بحران کم‌آبی است.

حمید چیت چیان در حاشیه آیین افتتاح انتقال آب از سد الغدیر به ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی با اشاره به مشکل کم آبی و تاکید بر صرفه‌جویی، راهکارهای اجرایی عبور از کم‌آبی را مدیریت در مصرف دانست.

وی مدیریت مصرف و تامین مصارف صنعتی، کشاورزی و شرب با تکیه بر مدیریت منابع را یکی از راهکارهای عملی برای جلوگیری از بحران کم آبی دانست.

چیت چیان استفاده از سیستم‌های مختلف عرضه آب را یکی دیگر از راهکارها دانست و افزود: استفاده از سدها و مخازن، انتقال آب از مناطق پر آب به کم آب و استفاده از پساب‌ها از راه‌های عرضه‌ی درست آب است.

وی اضافه کرد: از پساب‌ها می‌توان در مصارف کشاورزی و صنعت برای جبران کم‌آبی استفاده کرد.

چیت چیان استفاده از آب‌های شور و لب‌شور و شیرین‌سازی آب را از دیگر راهکارهای عبور از بحران کم‌آبی عنوان کرد.

وزیر نیرو در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا درخصوص ظرفیت انتقال آب از سد الغدیر به ساوه گفت: حدود پانزده میلیون متر مکعب آب در سال از این سد قابل انتقال به ساوه است.

چیت چیان همچنین با اشاره به انتقال آب از سد کوچری به ساوه، افزود : مناقصه این طرح انجام شده و پس از اعلام نتایج به وسیله فاینانس خارجی عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فاینانس خارجی سرعت کار را زیاد می‌کند، اضافه کرد: با وجود چاه‌های آب در ساوه، انتقال آب از سد الغدیر و انتقال آب از سد کوچری در آینده، شهرستان ساوه تا سه دهه‌ی آینده مشکل آب شرب نخواهد داشت .

انتهای پیام

کد N601520

وبگردی