آفتاب
طهماسبی خبر داد:

ستاد صیانت از حقوق شهروندی لرستان رتبه سوم کشوری را کسب کرد

ستاد صیانت از حقوق شهروندی لرستان رتبه سوم کشوری را کسب کرد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مسئول دبیرخانه اتاق فکر فعالان فرهنگی - اجتماعی استان لرستان گفت: ستاد صیانت از حقوق شهروندی لرستان رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد طهماسبی عصر پنجشنبه در دومین نشست فعالان فرهنگی - اجتماعی استان لرستان امید و نشاط اجتماهی را یکی از سیاست های محوری دولت دانست و اظهار داشت: این سیاست در قالب برنامه های اجرایی ستاد صیانت از حقوق شهروندی و کارگروه های تخصصی در سطح استان ها پیگیری می شود.

وی عنوان کرد: کارگروه تخصصی فرهنگی - اجتماعی استان که با ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اداره می شود در ارزیابی های وزارت کشور نمره ۱۰۰ را کسب کرده و این دستاورد بسیار بزرگی است.

مسئول دبیرخانه اتاق فکر فعالان فرهنگی - اجتماعی استان لرستان افزود: همچنین در ارزیابی های شش ماه اول امسال از سوی وزارت کشور ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان لرستان در سایه فعالیت های مستمر همکاران رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

طهماسبی به زمینه های دینی و اعتقادی، ملی و ایرانی در بحث امید و نشاط اشاره کرد و گفت: سیاست کلی دولت نیز در راستای تقویت این بعد از زندگی اجتماعی بوده بطوریکه طی یکسال گذشته در این زمینه اقدامات موثری انجام داده است.

وی افزود: در تحقیقی که سال ۲۰۰۸ بین ۱۰۰ کشور دنیا انجام شد کشور ایران در ارتباط با بحث نشاط اجتماعی رتبه ۸۴ را بدست آورد و استان لرستان نیز در تحقیق سال ۹۱ که بین ۳۱ استان در این خصوص صورت گرفت رتبه دهم را کسب کرد.

مسئول دبیرخانه اتاق فکر فعالان فرهنگی - اجتماعی استان لرستان به عوامل موثر در نشاط اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: روانشناسان به ابعاد شخصیتی و ویژگی های فردی افراد اشاره می کنند و جامعه شناسان شرایط و بسترهای اجتماعی را در این زمینه دخیل می دانند.

طهماسبی به شاخص های روانشناسی در زمینه نشاط اجتماعی اشاره کرد و افزود: شاخص اقتصادی اولین شاخصی است که در بحث امید و نشاط اجتماعی مطرح می شود و سیاست های دولت نیز بر این مبنا است که پایه های اقتصادی ایجاد نشاط و امید در جامعه فراهم شوند.

وی شاخص اجتماعی را دیگر شاخص موثر در بروز نشاط اجتماعی دانست و عنوان کرد: حس اعتماد متقابل اجتماعی بین مردم و دولت باعث نشاط اجتماعی می شود.

مسئول دبیرخانه اتاق فکر فعالان فرهنگی - اجتماعی استان لرستان اضافه کرد: شاخص فرهنگی یکی دیگر از عوامل ارتقاء و بهبود نشاط اجتماعی است که ارکان، عناصر و هنجارهای موجود در جامعه بایستی به سمت امید و نشاط اجتماعی سوق داده شوند.

طهماسبی یاداور شد: مدیرانی که برنامه های اجرایی سالانه را تدوین می کنند بایستی در راستای امید و نشاط اجتماعی نیز برنامه های خود را تدوین و ارائه کنند.

کد N601336

وبگردی