آفتاب
استاد صادق در بیان شاگرد/4

جبلی:آیت الله مهدوی بسیار شوخ مزاج بود/ آخرین توصیه‌های آیت الله به شاگردانش

جبلی:آیت الله مهدوی بسیار شوخ مزاج بود/ آخرین توصیه‌های آیت الله به شاگردانش

سفیر سابق ایران در تونس شوخ طبعی و انعطاف پذیری را یکی از ویژگی‌های مرحوم مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: وی همواره بر استفاده از نیروی جوان در مسئولیت‌های اجرایی تاکید داشت.

پیمان جبلی، سفیر سابق ایران در تونس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور مرحوم آیت الله مهدوی کنی به عنوان رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: بر خلاف آنچه که در جامعه مطرح است که آیت الله مهدوی کنی را متعلق به یکی از جناح های سیاسی می دانند، شخصیت او فراتر از یک جناح سیاسی بود و آنچه ما به عنوان شاگرد او لمس کردیم این بود که متعلق به هیچ جناح سیاسی خاصی نبود.

وی افزود: جناحی که مرحوم مهدوی کنی به آن متعلق بود جناح مردم، انقلاب و رهبری بود. دغدغه او رهبر، اسلام و مردم بود اگر این دغدغه ها در یکی از جناح ها صدق می کرد طبیعتا او طرفدار آن جناح بود.

جبلی به کلاس های درس اخلاق مرحوم مهدوی کنی اشاره کرد و ادامه داد: گاهی در درس اخلاق شاهد بودیم وی از افراد مطرح جناح راست انتقاد شدیدی می کرد؛ چراکه بعضی رفتار آنها خلاف اسلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری بود.

سفیر سابق ایران در تونس با تاکید بر اینکه مرحوم مهدوی کنی فدایی انقلاب و ذوب شده در اسلام و طرفدار حقوق مردم بود، یادآور شد: وی همواره از اینکه جامعه روحانیت مبارز در قالب یک حزب تعریف شود، ابا داشت. شخصیت او، سایه ای از شخصیت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود.

وی با بیان اینکه مرحوم مهدوی کنی شخصیتی فراگیر و جامع داشتند، تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه، شخصیت مرحوم مهدوی کنی را همچون آب کر می دانستند که شخصیتش با هیچ چیز آلوده نمی شد.

جبلی به تاسیس دوره دکتری رشته فرهنگ و ارتباطات در دانشگاه امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: مرحوم مهدوی کنی از همه افکار، جریانات و مکاتب فکری برای جذب هیات علمی استفاده می کردد و هیچ کس نمی توانست او را متهم کند که از گرایش خاصی برای دعوت از اساتید دانشگاه استفاده می کند.

سفیر سابق ایران در تونس افزود: تواضع و فروتنی وی زبانزد بود و دسترسی به مرحوم مهدوی کنی برای دانشجویان دانشگاه سخت نبود. بعد از نماز جماعت دانشجویان نزد او می رفتند و به سادگی مسائلشان را مطرح می کردند.

وی ادامه داد: مرحوم مهدوی کنی پروژه ساخت دانشگاه امام صادق(ع) را از زندان های زمان شاه در سر داشت و این ایده را دنبال می کرد و در طلایی ترین زمان ها که می توانست بیشترین پست های اجرایی را برعهده بگیرد، به علت رسیدگی به دانشگاه امام صادق(ع) هیچ پستی را قبول نکرد و بخاطر آینده نگری در این دانشگاه همه مسئولیت های اجرایی را رها کرد.

جبلی به تاکید مرحوم مهدوی کنی به جوان گرایی و استفاده از جوانان در مسئولیت های اجرایی اشاره کرد و گفت: وی به خود بنده در سن 24 سالگی یکی از مناصب مدیریتی دانشگاه را داد و اکثر قریب به اتفاق فارغ التحصیلان این دانشگاه در سن جوانی عهده‌دار مسئولیت شدند.

سفیر سابق ایران در تونس افزود: آخرین جمله ای که از مرحوم مهدوی کنی به خاطر دارم، سال گذشته به اتفاق جمعی از دوستان سفارت ایران در تونس به دیدن او رفتیم و او به ما گفت «شما زندگی، عشق، امید و ثمره من هستید» و تاکید کرد که ارتباطمان با دانشگاه را حتی به صورت محدود قطع نکنیم.

وی در مورد ویژگی های شخصیت فردی مرحوم مهدوی کنی اظهار داشت: وی کاملا شوخ طبع و اهل مزاح بود جمله معروف او در درس اخلاق همیشه این بود که توصیه های من را جدی بگیرید اگر من بعد از 120 سال مردم یادتان باشد که من به شما چه توصیه هایی کردم. زبان او با افراد طریقه خیلی منجمد نبود و بسیار انعطاف پذیر بود.

کد N600994

وبگردی