آفتاب

هشدار اتحادیه اروپا نسبت به تاخیر در بازسازی نوار غزه

هشدار اتحادیه اروپا نسبت به تاخیر در بازسازی نوار غزه

نماینده سیاست خارجه اتحادیه اروپا در فلسطین اعلام کرد که این اتحادیه مشتاق و آماده است تا با رییس تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری کند و طرح سه مرحله‌ای یعنی رفتن به شورای امنیت، امضای توافق‌نامه‌ی بین‌المللی از جمله منشور روم و پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی را با وی مورد بحث و بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشرة، جان گات روتر، نماینده‌ی اتحادیه اروپا در فلسطین اعلام کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح خود را طی سفر چند هفته پیش فردیکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار داد و اتحادیه اروپا همواره این تحولات را پیگیری خواهد کرد.

وی تاکید کرد: غزه در شرایط سخت، فاجعه‌بار و بسیار بدی به سر می‌برد و باید هرچه سریع‌تر راهی برای بازسازی آن ایجاد شود تا زندگی به مردم آن برگردد چرا که کشتارها در این منطقه به‌شدت بالا گرفته و راه‌حل‌های به‌کار گرفته شده کنونی کارساز نیست.

گات روتر، در اشاره به اقدامات بین‌المللی در خصوص بازسازی غزه گفت: اوضاع در قدس نیز به‌شدت آشفته است و باید هرچه سریع‌تر برای حل این بحران‌ها راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک ایجاد شود.

گات روتر تصریح کرد که فصل سرما و زمستان در راه است و با توجه به اینکه نوار غزه در سواحل دریای مدیترانه واقع شده است، زمستان خیلی سردی را تجربه می کند، لذا، جامعه بین المللی باید اقدامی فوری برای تامین نیازهای اساسی آغاز روند بازسازی غزه اتخاذ کند

انتهای پیام

کد N600709

وبگردی