آفتاب

رشد 96 درصدی تخلیه و بارگیری غلات در بندر امیر آباد

رشد 96 درصدی تخلیه و بارگیری غلات در بندر امیر آباد

بهشهر - خبرگزاری مهر: مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری تخلیه و بارگیری انواع غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد 96 درصد رشد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خدمتگزار گفت: با تخلیه و بارگیری ۷۲۴ هزار و ۹۵۱ تن انواع غلات در بندر امیر آباد از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد رشد چشمگیر تخلیه و بارگیری انواع غلات در این بندر هستیم.

وی با اشاره به اینکه در طرح جامع بنادر کشور بندر امیر آباد به عنوان پایلوت غلات شمال کشور تعیین شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه سیلو با ظرفیت  ۷۸ هزار تن ذخیره انواع غلات در حال بهره برداری است که در آینده ی نزدیک با بهره برداری از سیلوی ۴۲ هزار تنی غلات این ظرفیت به ۱۲۰ هزار تن می رسد.

خدمتگزار با تاکید بر اینکه این بندر بزرگترين بندر شمال كشور در تخليه و بارگيري كالاي فله و غلات است، از بهره برداری از امکانات و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری این نوع کالا در بندر امیر آباد خبر داد.

وی در ادامه با تاکید بر پایین آمدن حجم تخلیه و بارگیری در نیمه دوم سال در شمال کشور به سبب بارندگی خاطر نشان کرد: با توجه به این امر و با برنامه ریزی های مدون، بهینه سازی فرآیند نوبت دهی به کشتی ها و همچنین ارائه خدمات و سرویس دهی به کشتی ها شاهد افزایش چشمگیر میزان تخلیه و بارگیری این نوع کالاها هستیم.

 گفتنی است :با وسعت ۱۰۶۰ هکتار اراضی پشتیبانی و ۹ پست اسکله قابل بهره برداری به عنوان بزرگترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر و حلقه ی اصلی کریدور شمال – جنوب است.

کد N600466

وبگردی