آفتاب
سردار نقدی:

امروز تعداد بسیجیان از مرز 22 میلیون نفر گذشته است

امروز تعداد بسیجیان از مرز 22 میلیون نفر گذشته است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:برای کارهای اقتصادی ده ماه قبل نامه‌ای با امضای فرمانده کل سپاه پاسداران به ریاست جمهوری ارسال کردیم که طی آن برای استفاده از ظرفیت‌های عظیم بسیج پیشنهاد بسیار ارزنده‌ای برای ایجاد تحول اقتصادی در کشور و پیشبرد تولید ارائه کردیم و امیدواریم که هر چه زودتر پاسخ مثبتی در این زمینه شنیده شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نخستین مجمع عالی بسیج مستضعفین که بعد از ظهر امروز در ستاد کل سپاه پاسداران برگزار شد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل بسیج ده ها میلیونی اظهار کرد: ما امروز ماموریت داریم تا بسیج بیست میلیونی که امام راحل به آن اشاره داشتند و بسیج ده ها میلیونی را که مقام معظم رهبری آن را خطاب کردند، تشکیل دهیم.

وی با بیان این‌که برای تشکیل بسیج ده ها میلیونی باید افکار فراوانی جمع شوند به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در شورای عالی بسیج مستضعفین پرداخت و خاطر نشان کرد : برای برگزاری نخستن مجمع عالی بسیج مستضعفین از مجموع 27 کمیسیون موجود در شورای بسیج 15 کمیسیون فعال شدند و برای تهیه سند نخستین مجمع عالی بسیج اقدامات بسیاری انجام دادند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مجامع بسیج مستضعفین در شهرستان ها اظهار کرد: باید در سازمان بسیج مستضعفین به مجامع شهرستانی توجه بیشتری داشته باشیم؛ چرا که راه حل های محلی می توانند ظرفیت های ناشناخته موجود در مناطق مختلف کشور را معرفی و از آنها برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کنند.

نقدی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد رویکرد ها و برنامه های سازمان بسیج مستضعفین پرداخت و جذب ، آموزش و سازماندهی آحاد مردم را از جمله اقدامات انجام گرفته در بسیج دانست و خاطرنشان کرد:‌ امروز تعداد افرادی که شناسنامه خود را در دست گرفتند و به عضویت در بسیج قرار گرفته‌اند از مرز 22میلیون نفر گذشته‌اند و ما امیدواریم که بتوانیم این تعداد را تا پایان برنامه توسعه به تعدادی بالغ بر30 میلیون نفر که پیش بینی شده است برسانیم.

وی رویکرد تربیت محور و کادرسازی با پیاده سازی نظام تربیتی صالحین را از دیگر رویکردها و اقدامات صورت گرفته در سازمان بسیج مستضعفین دانست.

دبیر نخستین مجمع عالی بسیج مستضعفین در ادامه با بیان این‌که جهاد فرهنگی یکی دیگر از عرصه های فعالیتی بسیج بوده است، اظهار کرد: امروز یکی از عمده ترین شاخه های جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران، جنگ و تهاجم فرهنگی است. در مقابل این موضوع بسیج فعالیت های خود را در چهار محور احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ،‌توجه به گنجینه دفاع مقدس،‌توسعه برنامه های مبتکرانه و به کار گیری فناوری های نوین دنبال می‌کند.

نقدی در ادامه با بیان این‌که در بسیج فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در شش محور پیگیری می کنیم، اظهارکرد: در وهله اول بسیجیان عزیز باید آموزش ببینند و یاد بگیرند که چگونه باید امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند. متاسفانه امروز به دو دلیل فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم واقع شده است؛ یکی به دلیل ترک این فریضه و دیگری به واسطه بد عمل کردن برخی که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دچار کج فهمی شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین شکل دادن به شورای امر به معروف و نهی از منکر در محلات وهمچنین امر به معروف تخصصی را از دیگر محورهای عمده فعالیت بسیج در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دانست وگفت: یک سری منکرات تخصصی یا معروف های متروک از جمله به طور مثال در یافت زیرمیزی در قشر پزشکی یا عدم توجه به فریضه نماز در افراد بازاری رایج است که باید به آنها توجه بیشتری شود.

نقدی تغییر فضاهای گردشگری، اصلاح محلات آلوده و همچنین ارشاد را از دیگر محورهای فعالیت بسیج در این عرصه دانست.

وی اضافه کرد : از جمله مواردی که در چند ماه اخیر در پیگیری محور ارشاد در فریضه امر به معروف و نهی از منکر مشاهده کرده ایم، کاهش چشم گیر،‌ توجه مردم به شبکه های فاسد ماهواره ای بوده است . طی چند ماه اخیر به واسطه اقداماتی که در راستای امر به معروف و نهی از منکر در جهت دور شدن مردم از شبکه های ماهواره ای صورت گرفته است نزدیک به20 هزار نفر به صورت داوطلبانه دستگاه های خود را به واحدهای بسیج تحویل دادند.

دبیر نخستین مجمع عالی بسیج مستضعفین در ادامه به کار گیری گسترده فناوری نوین برای تسهیل در مدیریت و هدایت افکار جامعه از دیگر اقدامات صورت گرفته در سازمان بسیج مستضعفین دانست و با اشاره به راه اندازی شبکه اطلاعات اظهار کرد: امروز بسیج این افتخار را دارد که توانسته خط کار فضای مجازی را با ایجاد شبکه مستقل از اینترنت و با حضور سی هزار مشترک راه اندازی کند . امیدوار هستیم که بتوانیم در آینده ای نزدیک شبکه ملی اطلاعات افتتاح کنیم و بتوانیم ارتباط سالمی از این طریق با مراکز اطلاعاتی داشته باشیم.

نقدی همچنین جریان سازی برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی را از دیگر اقدامات بسیج دانست و اظهار کرد: امروز بسیجیان خط شکنی کرده‌اند که می توان اقتصاد مقاومتی را پیاده کرد. امیدوار هستم که مسوولان اقتصادی نیز با نشان دادن هوشمندی نظامی ها ، بتوانند از فرصت ایجاد شده استفاده کنند تا بتوانیم در حوزه اقتصاد شاهد فتح الفتوح ها ، فتح المبین ها و بیت المقدس ها باشیم.

وی با اشاره به عملکرد بسیج در حوزه سازندگی اظهار کرد: در این حوزه با توجه به مشکلات مالی و بودجه ای که وجود دارد از دولت و مجلس درخواست کردیم تا بودجه ای مستقل برای بسیج در نظر بگیرد تا بتوانیم کار سازندگی را گسترده تراز امروز در پیش بگیریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین اظهار کرد: برای کارهای اقتصادی نیز ده ماه قبل نامه ای با امضای فرمانده کل سپاه پاسداران به ریاست جمهوری ارسال کردیم که طی آن برای استفاده از ظرفیت های عظیم بسیج پیشنهاد بسیار ارزنده ای برای ایجاد تحول اقتصادی در کشور و پیشبرد تولید ارائه کردیم و امیدواریم که هر چه زودتر پاسخ مثبتی در این زمینه شنیده شود.

نقدی با تاکید بر این‌که بسیج مرد همه میدان ها و کارهای بزرگ نشدنی است، راه اندازی بسیج قشر مهندسی در بخش کشاورزی، احیا و آموزش و تقویت نیروهای بسیجی ، جهاد علمی و توجه ویژه به فعالیت های زنان بسیجی ، تقویت و توسعه زیرساخت های تولید و کادرسازی طراز انقلاب اسلامی بر اساس رویکرد تربیتی را از دیگر اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در سازمان بسیج مستضعفین دانست.

انتهای پیام

کد N600349

وبگردی