آفتاب

تاکید روسای جمهور فرانسه و مصر بر ضرورت مبارزه با تروریسم

تاکید روسای جمهور فرانسه و مصر بر ضرورت مبارزه با تروریسم

روسای جمهور فرانسه و مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در پاریس بر ضرورت گسترش مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر که برای دیدار با مسئولان فرانسوی به پاریس سفر کرده در این کنفرانس مطبوعاتی سفر خود به فرانسه را مثبت ارزیابی کرد و بر گسترش روابط با کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه تاکید کرد.

وی گفت: ما روابط بسیار خوبی با فرانسه داریم و در همه زمینه‌ها از جمله مبارزه با تروریسم همکاری می‌کنیم. امیدوار هستیم با سفر فرانسوا اولاند (رئیس جمهوری فرانسه) به مصر روابط ما گسترش بیشتری پیدا کند.

السیسی در باره سوریه نیز گفت: درگیری‌ها در سوریه صدها هزار کشته و آواره بر جای گذاشته و این یعنی باید خشونت‌ها پایان یابد. ما از وحدت اراضی در سوریه حمایت می‌کنیم و به اعتقاد ما وحدت اراضی این کشور به نفع همه سوری‌هاست.

رئیس جمهوری مصر درباره مساله فلسطین نیز گفت: باید تلاش کنیم تا دوطرف فلسطینی و اسرائیلی را بار دیگر پای میز مذاکره بکشانیم. تشکیل یک کشور فلسطینی باعث زنده شدن امید در دل فلسطینی‌ها خواهد شد و این به نفع همه است.

وی ادامه داد: راه حل تشکیل دو کشور باعث خواهد شد اسرائیلی‌ها هم به آرامش و برسند و امنیت آنها نیز حفظ می‌شود همانطور که این مساله برای فلسطینی‌ها مفید است.

اولاند نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: پاریس از روند گذار به دموکراسی در مصر حمایت می‌کند و امیدوار است که این روند ادامه یابد.

وی عنوان داشت: مصر با تروریسم روبه روست به ویژه در صحرای سینا این مساله مشهود و بارز است که ما در جامعه جهانی باید برای ریشه کن کردن آن به قاهره کمک کنیم.

انتهای پیام

کد N600325

وبگردی