آفتاب

بررسی قطعنامه‌ حمایت از حریم خصوصی در سازمان ملل

بررسی قطعنامه‌ حمایت از حریم خصوصی در سازمان ملل

در واکنش به افشاگری‌های ادوارد اسنودن درباره برنامه‌های شنود دولت آمریکا، مجمع عمومی سازمان ملل در روز پنج شنبه قطعنامه‌ای را درباره حفظ حریم خصوصی صادر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هرالد براون، نماینده آلمان در سازمان ملل در اظهاراتی خطاب به کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل درباره اعمال قطعنامه "حمایت از حقوق خصوصی در عصر دیجیتال" گفت: بررسی‌های زیادی نیاز نیست تا متوجه شویم که ما درحال تبدیل شدن به "کشورهای اورولی" هستیم،(با اشاره به کتاب قلعه حیوانات جورج اورول) کشورهایی که هرگام شهروندان در جهت جلوگیری از وقوع هرگونه جرم احتمالی نظارت و ضبط می‌شود.

هرالد افزود: نظارت و قطع ارتباطات برخی مواقع و بیشتر در جلوگیری‌ موثر و تعقیبات قانونی جرایم از جمله اقدامات تروریستی قابل اجراست.

براساس گفته‌های این نماینده، قطعنامه‌ای که قرار است ارائه شود چهار نکته مهم در بر دارد: دربرگیری متا دیتا، قوانین مربوط به حریم خصوصی، راه حل‌های موثر برای نقض حقوق و دعوت از شورای حقوق بشر سازمان ملل برای ایجاد رویه ویژه درباره حق حریم خصوصی.

آلمان و برزیل از اولین حامیان این قطعنامه به شمار می‌روند.

در سال 2013 ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات محرمانه‌ای را درباره برنامه‌های گسترده نظارت بر مردم بدون اطلاع آن‌ها افشا کرد.

انتهای پیام

کد N600123

وبگردی