آفتاب

۳ پروانه بهره برداری برای صنایع کشاورزی در استان سمنان صادر شد

۳ پروانه بهره برداری برای صنایع کشاورزی در استان سمنان صادر شد

سمنان - خبرگزاری مهر: مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از صدور سه فقره پروانه بهره برداری برای واحدهای به تولید رسیده صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله کاشی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: در این واحدهای فرآوری بخش کشاورزی۲۶ میلیارد و ۸۶۹ میلیون ریال سرمایه گذاری ثابت شده است و برای فعالیت و تولید از ۳۹ میلیارد و ۱۷۶میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش نیز استفاده کرده اند.

وی افزود: این واحدهای تبدیلی و تکمیلی سالانه ۳۹ هزار تولید دارند و بیش از ۱۰ هزار تن مواد خام از بخش جذب می کنند.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: این واحدهای به بهره برداری رسیده در بخش های زراعی و دام و طیور در زمینه های بسته بندی عسل، بسته بندی حبوبات، خشکبار و تولید کود حیوانی غنی شده فعالیت دارند که در شهرستان مهدیشهر واقع شده اند و با شروع فعالیت آن برای تعداد ۳۴ شغل ایجاد شده است.

بیش از ۲۸ هزار تن ذرت علوفه ای  از مزارع شهرستان برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان نیز در این نشست از پایان برداشت ذرت علوفه ای از سطح ۶۰۰ هکتار اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا  ۲۸ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت و برای مصرف دام ها ذخیره سازی شد.

ایرج ذوالفقاری یادآوری شد: امسال از هر هکتار مزرعه ذرت علوفه ای به طور متوسط ۴۸ تن محصول برداشت شد.

وی به ادامه روند کشت غلات در شهرستان سمنان اشاره کرد و گفت: تاکنون در یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی، گندم و جو کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان در خاتمه افزود: برآورد می شود امسال در بیش از سه هزار هکتار از اراضی شهرستان، گندم و جو کشت شود.

کد N599968

وبگردی