آفتاب

بارش برف و باران در بیشتر استان ها / هوای پایتخت بازهم سردتر می شود

بارش برف و باران در بیشتر استان ها / هوای پایتخت بازهم سردتر می شود

در حالیکه سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی ها تا اواسط هفته آینده خبر می دهد گزارش ها از بارش برف و تعطیلی مدارس در برخی مناطق شمالی و مرکزی کشور حکایت دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پایان موقت بارندگی‌ ها در تهران گفت: با ورود سامانه بارشی جدید انتظار می‌ رود از روز جمعه تا اواسط هفته آینده بارندگی‌‌‌ ها در پایتخت تداوم یابد. وی همچنین گفت : دمای هوا در دو روز آینده در تهران کاهش محسوسی خواهد یافت .

فریبا گودرزی در گفت‌ وگو با فارس درباره شرایط جوی کشور طی روزها‌ی آینده اظهار داشت: هم‌ اکنون در بسیاری از مناطق کشور شاهد بارش برف و باران هستیم و انتظار می‌ رود با ورود سامانه جدید بارشی از فردا بارندگی‌ ها تداوم یابد.
کارشناس سازمان هواشناسی  با بیان اینکه تهران تا اواخر امروز بارش باران را تجربه خواهد کرد، بیان داشت: این در حالی است که طی روز آینده این کلان شهر بارش قابل ملاحظه‌ای را شاهد نخواهد بود.
گودرزی در ادامه یادآور شد: البته با ورود و فعالیت سامانه بارشی جدید انتظار می‌رود بارندگی‌ها در پایتخت از روز جمعه آغاز و تا اواسط هفته آینده ادامه یابد.
این کارشناس سازمان هواشناسی درباره نوسانات دمایی نیز یادآور شد: دمای هوا در دو روز آینده در تهران کاهش محسوسی خواهد یافت ضمن آنکه روند کاهش دمای هوای این کلانشهر در هفته آتی ادامه می‌یابد.
همزمان گزارش ها حاکیست به دنبال بارش برف و برودت هوا ، آموزش و پرورش استان اردبیل مدارس مقطع پیش دبستانی در اردبیل ، پیش دبستانی و ابتدایی در سرعین ، گرمی، نیر، نمین و هیر و تمام مقاطع نوبت صبح در انگوت را تعطیل اعلام کرد. هم اکنون دمای شهر اردبیل 2 درجه سانتیگراد زیر صفر و نیر هم با 7 درجه سانتیگراد زیرصفر سردترین شهر استان است.
همچنین به دنبال بارش برف و برودت هوا در چهارمحال و بختیاری مدارس تمام مقاطع تحصیلی ، مراکز آموزش عالی و دانشگاهها استان امروز تعطیل شدند.
مدیریت ستاد  بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش سنگین برف از دیروز در استان آغاز شد افزود: در نوبت بعداز ظهر تمام مقاطع تحصیلی، مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها فعالیت خود را آغاز می کنند.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هم گفت: ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ  به  20 سانتیمتر  و در شهرکرد  به 14 سانتیمتر رسید.
در استان گلستان های گلستان و قزوین هم بارش باران و کاهش دما از بامداد امروز موجب شد بیشتر محورهای اصلی، فرعی و کوهستانی این دو استان مه آلود و لغزنده باشند و از این رو تردد در جاده های کوهستانی فقط با زنجیر چرخ و چراغ مه شکن میسر است .
اداره کل هواشناسی خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه بارش ها هم اکنون در شهرستانهای بجنورد ، اسفراین ، شیروان ، فاروج ، آشخانه و راز و جرگلان  ادامه دارد اعلام کرد : این بارشها در نقاط کوهستانی و گردنه های امین الله و اسدلی بصورت برف همراه با مه است که موجب لغزندگی جاده های کوهستانی شده است .

مرکز مدیریت راه های خراسان رضوی هم اعلام کرد : هم اکنون باران همه محورهای خراسان رضوی به ویژه شهرستانهای مرکز و جنوب استان را فراگرفته و موجب لغزندگی این محورها شده است .
در استان اصفهان هم راه ارتباطی هفت روستا در فریدون شهر به علت کولاک واحتمال سقوط بهمن در گردنه کلوسه در محور پشتکوه دوم -  فریدونشهر  قطع شده است.
در شهر فریدونشهر هم تا بامداد امروز  بیش از 40 سانتی متربرف باریده است  و 10 گروه راهداری مشغول برف روبی مسیرها هستند.
مرکز مدیریت راه های استان کرمان هم از بارش شدید برف در برخی محورهای برف گیر و گردنه های استان خبر داد . شدید ترین برف در محورهای سرچشمه و بردسیر گزارش شده است.
کد N599626

وبگردی