آفتاب

سیسی امروز در پاریس

سیسی امروز در پاریس

در ادامه سفر عبدالفتاح سیسی به اروپا، وی امروز (چهارشنبه) با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی خود در کاخ الیزه دیدار و برای جلب حمایت فرانسه از کشورش در مقابله با تروریسم گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع سیاسی اعلام کردند، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر امروز در پاریس با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی خود دیدار و در راستای جلب حمایت فرانسه از طرح مقابله با تروریسم در مصر گفت‌وگو خواهد کرد.

سیسی با برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در ابتدای سال آینده میلادی تلاش خود را برای اجرای آخرین مرحله "طرح نقشه راه" خود تکمیل می‌کند.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر و وزرای صنعت و تجارت خارجی، سرمایه‌گذاری، خوار و بار و تجارت داخلی به همراه سیسی در این سفر حضور دارند.

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: سیسی امروز در نشستی پشت درهای بسته پس از استقبال رسمی از وی با حضور هیات‌های دو طرف، با اولاند دیدار خواهد کرد.

همچنین در این سفر، وی با لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، وزیر دفاع، رئیس مجلس سنا، رئیس انجمن ملی و مقامات بلند پایه فرانسه دیدار و درباره افزایش روابط دو جانبه مصر و فرانسه گفت‌وگو خواهد کرد.

در این دیدار مسائل منطقه از جمله کشور لیبی و راه‌های حمایت از آن، برای برقراری آرامش و صلح راه‌های مقابله با تروریسم در منطقه، مساله فلسطین، شرایط دو کشور عراق و سوریه و تلاش‌های انجام شده برای مقابله با داعش و اوضاع منطقه شاخ آفریقا بررسی خواهد شد.

همچنین پرونده اقتصادی دو کشور، راه‌های افزایش همکاری و روابط دو جانبه بررسی خواهد شد.

رئیس جمهوری مصر در دو روز گذشته سفر رسمی خود به ایتالیا و واتیکان را به اتمام رساند و 9 توافقنامه همکاری در زمینه صنعت، نیرو و آموزش میان دو کشور را به ارزش حدود نیم میلیارد دلار به امضا رساند.

انتهای پیام

کد N599144

وبگردی