آفتاب
حجت‌الاسلام یونسی:

بزرگترین خطر برای دیانت، دین بدون اخلاق و اخلاق بدون دین است

بزرگترین خطر برای دیانت، دین بدون اخلاق و اخلاق بدون دین است

خطر اصلی برای دینداری، شرک جدید است که در قالب مکاتب، ایدئولوژی‌های جدید و ایسم‌ها و سلطه استکباری دیده می‌شود، این شرک جدید است که اسلام و مسیحیت را هدف قرار داده است و با هر دو مخالف است.

دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت دینی و مذهبی با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های افراطی مانند داعش گفت: امروز باید تعریف جدیدی از رسالت دینی و نجات انسان از خشونت شود که این تعریف همکاری متقابل اسلام و مسیحیت را می طلبد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی در مراسم افتتاحیه نهمین دور از گفت‌وگوهای دینی که عصر سه شنبه در حسینیه الزهراء سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن می فرماید دین در مقابل دین نیست، دین در مقابل شرک است و رسالت دین مقابله با بی دینی و شرک می باشد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه شریفه‌ای از قرآن آورده بین ما و شما (مسلمان و مسیحی) مشترکاتی است و دقیقا اشاره به توحید می کند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت دینی و مذهبی اظهارداشت: اما بعدها رابطه اسلام و مسیحیت به گونه‌ای تعریف شد که گویا این دو دین در برابر هم هستند.

یونسی تصریح کرد: خطر اصلی برای دینداری، شرک جدید است که در قالب مکاتب، ایدئولوژی‌های جدید و ایسم‌ها و سلطه استکباری دیده می‌شود، این شرک جدید است که اسلام و مسیحیت را هدف قرار داده است و با هر دو مخالف است.

وی با بیان اینکه بزرگترین خطری که دیانت را تهدید می‌کند دین بدون اخلاق و اخلاق بدون دین است، گفت: اگر اخلاق را از دین حذف کنیم خشونت های مختلفی پدید می‌آید که امروز در دنیا شاهد آن هستیم.

یونسی ادامه داد: آنچه امروز توسط گروه‌هایی همانند داعش و طالبان تحت نام اسلام انجام می گیرد،هیچ ربطی به اسلام ندارد.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تصریح کرد: پیروان ادیان الهی باید از رسالت دینی و نجات انسان از بی دینی و خشونت تعریف جدیدی ارائه دهند، این تعریف همکاری متقابل اسلام و مسیحیت را می طلبد.

یونسی در حاشیه این نشست نیز با کاردینال ژان لوئی توران رییس هیات و رییس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر لزوم همکاری بیش از پیش پیروان و مقام‌های مذهبی مسلمانان و مسیحیان برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری تاکید کردند.

کد N599049

وبگردی