آفتاب

ولید معلم: دیدگاه‌های روسیه را برای مذاکره با مخالفان بررسی می‌کنیم

ولید معلم: دیدگاه‌های روسیه را برای مذاکره با مخالفان بررسی می‌کنیم

وزیر خارجه سوریه در دیدار با برخی شخصیت‌های لبنانی تاکید کرد که سوریه دیدگاه روسیه را برای مذاکرات میان دولت دمشق و مخالفان بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الاخبار چاپ لبنان، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه طی نشستی در سفارت سوریه در منطقه "الیرزه" لبنان که با حضور جمعی از شخصیت‌های گروه 8 مارس برگزار شد و در آن حسین الخلیل معاون سیاسی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، محمد رعد، رئیس فراکسیون وفا به مقاومت، علی حسن خلیل معاون سیاسی نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده، الیاس بوصعب نماینده میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان، طلال ارسلان، رئیس حزب دموکراتیک لبنان و چند تن دیگر حضور داشتند، گفت که وی افکار و دیدگاه‌های سوریه را برای حل بحران به طرف روسی ارائه می‌کند و در خصوص طرح روسیه در زمینه مذاکره میان دولت و مخالفان سوری به بحث و گفت‌وگوی بیشتری خواهد پرداخت و دیدگاه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ارائه می‌کند.

ولید معلم همچنین نسبت به این طرح ابراز امیدواری کرد.

در این نشست ولید معلم با مسئولان لبنانی در خصوص طرح استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه نیز بحث و اعلام کرد: سوریه مانعی در برابر این طرح نمی‌بیند اما چه کسی بیش از 19 گروه مسلح را در شرق حلب تامین مالی می‌کند؟ و اهداف واقعی این طرح در سایه پیشرفت چشمگیر ارتش سوریه در آنجا چیست؟ آیا باید امتیازات مجانی داده شود؟ برای خدمت به چه کسی؟

وی گفت: دمشق کاملا در خصوص این طرح هوشمندانه عمل می‌کند و تنها به منفعت مردم سوریه می‌اندیشد.

انتهای پیام

کد N598952

وبگردی