آفتاب

دولت کی‌یف: محموله‌های جدید تسلیحاتی روسیه وارد شرق اوکراین شد

دولت کی‌یف: محموله‌های جدید تسلیحاتی روسیه وارد شرق اوکراین شد

دولت کی‌یف در گزارشی از ارسال محموله جدید تسلیحاتی به مناطق شرقی تحت کنترل مخالفان خبر داد و ورود پنج دسته از تجهیزات سنگین تسلیحاتی به وارد اوکراین را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مسئله اعلام شده از سوی اوکراین در حالی مطرح شده که تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به ناآرامی‌های شش ماهه در اوکراین به بن بست خورده و سازمان ملل تخمین می‌زند که در این ناآرامی‌ها تاکنون 4300 تن کشته شدند.

در همین حال، دولت کی‌یف از کشته شدن یک سرباز اوکراینی و مجروح شدن پنج تن دیگر در 24 ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرده که این نشاندهنده نقض آتش بس پنج سپتامبر 2014 در مینسک میان مخالفان دولت کی‌یف و مقام‌های اوکراینی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین گفت: طرف روس همچنان به تامین تسلیحات سنگین و مهمات برای مخالفان دولت اوکراین در دونتسک مبادرت می‌ورزد. 85 خودرو در پنج ستون مشاهده شده که در روسیه به مرز اوکراین وارد شدند.

این مقام مسئول وزارت امور خارجه اوکراین درباره گزارش‌هایی از ارسال کمک‌های نظامی به مناطق شرقی گفت: مقادیر زیادی مواد سوختی، مهمات و سایر کمک‌های نظامی به مناطق شرقی اوکراین وارد شده‌اند.

انتهای پیام

کد N598866

وبگردی