آفتاب

باورهای عمیق انسان به واقعیت تبدیل می‌شود

باورهای عمیق انسان به واقعیت تبدیل می‌شود

یک کارشناس روان‌شناسی، افکار عمیق و باورهای درونی انسان را زمینه‌ ساز دست‌یابی به واقعیت و رویا عنوان کرد.

"احسان فکور" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این مطلب اظهار کرد: این موضوع که "به هر چیزی با ایمان قلبی بیندیشیم، به واقعیت تبدیل می‌شود" واقعیت دارد و به لحاظ روان‌شناسی سرچشمه افکار و باورهای انسانی است. در واقع باورهای انسانی‌اند که به وی انرژی، انگیزه و روحیه حرکت به سوی هدفش را می‎بخشند.

این کارشناس ادامه داد: افکار مثبت و مصمم در رابطه با خواسته‎های درونی اگر تداوم یابند به باور فرد تبدیل شده و موجب دست‌یابی وی به خواسته‎های مورد تصورش می‌شوند. این موضوع در رابطه با تمام مسائل شرطی که باوری سطحی نباشد و انسان عمیقاً به زوایای آن واقف باشد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه این مقوله در رابطه با افکار منفی هم صدق می‎کند و زمینه ‎ساز بروز رویدادهای منفی خواهد بود، تصریح کرد: اینکه باور‌های عمیق انسان زمینه نیاز دست‌یابی انسان به خواسته‎هایش می‌شود در ادبیات هر کشوری به نوعی مطرح شده و با واژه‎هایی از قبیل انرژی، امواج و ... مورد بحث جامعه روان‌شناسان قرار گرفته است.

فکور در این رابطه خاطرنشان کرد: با اینکه هنوز تاثیرگذاری امواج مورد تفکر انسان در عالم کاینات از لحاظ علمی ثابت نشده، اما در علم روان‌شناسی، تاثیر افکار مثبت در بهبود حال روحی نوع بشر و دست‌یابی وی به خواسته‎‏های درونی تا حدود زیادی ثابت شده است.

انتهای پیام

کد N598711

وبگردی