آفتاب
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه مطرح کرد

سه پیشنهاد مشترک برای بهتر شدن گفت‌و‌گوی ادیان اسلامی و واتیکان

سه پیشنهاد مشترک برای بهتر شدن گفت‌و‌گوی ادیان اسلامی و واتیکان

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه در دور نهم نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان با شورای پاپی واکیتان سه پیشنهاد مشترک برای بهتر شدن گفت‌و‌گوی ادیان اسلامی و واتیکان مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین زمانی درباره پیشنهادهای مد نظر خود اظهار کرد: اولین پیشنهاد من این است که یک کتاب مشترک را تدوین و در این کتاب نظریه‌های اسلام و مسیحیت را در مورد آموزه‌هایی که بین هر دو ادیان مشترک است را بیان کنیم. آموزه‌هایی همچون عدالت،‌ زندگی ،‌ محبت و غیره که در این کتاب مسیحیت و اسلام هر دو به گفت‌و‌گو بنشینند و با هم همکاری کنند. ما هم در حوزه علمیه از این طرح بسیار استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد دوم این است که یک مجله مشترک تهیه کنیم که در این مجله مشترک دانشمندان مسیحی و مسلمان اشتراکات خود را بیان کنند و از دیدگاه‌های تمامی ادیان الهی بهره ببرید.

وی افزود: آخرین پیشنهاد من این است که کتاب‌هایی بنویسیم که درآن کتاب‌ها دین مسیح را به جهان اسلام معرفی کنیم و در مقابل هم کتابی بنویسیم که اسلام را به جهان مسیحیت معرفی کند با ادبیات مورد قبول هر دو ادیان.

در ادامه این مراسم هم‌چنین حجت الاسلام و المسلمین علیدوست کارشناس مذهبی و اسلامی اظهار کرد: نهج‌البلاغه یک تراز اسلامی است که هر انسانی می‌تواند از آن استفاده کند. همچنین دعای کمیل و صحیفه سجادیه منبعی غنی هستند که همگان با هر مذهب و آیینی که باشند می‌توانند از آن بهره ببرند.

وی تاکید کرد: عالمان دین باید به این نقطه برسند که افراطی‌گری خطری بزرگ برای تمام ادیان محسوب می‌شود و باید نگاه خود را نسبت به عالم تصحیح کنند. ما باید در راستای مصلحت جهان گام برداریم و با ترویج معنویت از پرورش عرفان کاذب جلوگیری کنیم.

وی گفت: همه ما می دانیم که در پایان دنیا موعودی ظهور می‌کند که در ادیان مسیحی حضرت مسیح(ع) است و در دین اسلام مهدی موعود(عج). مهم اشتراکی است که داریم و باید به این اشتراکات نزدیک شویم.

انتهای پیام

کد N598534

وبگردی