آفتاب

روسیه از طرح "کشور فلسطین" در شورای امنیت حمایت می‌کند

روسیه از طرح "کشور فلسطین" در شورای امنیت حمایت می‌کند

روسیه حمایت خود را از اقدام فلسطین در ارائه یک قطعنامه به شورای امنیت سازمان ملل برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین و تعیین زمان برای خروج اسرائیلی‌ها تا مرزهای سال 1967 اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، پیشتر وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که این تشکیلات ارائه طرح را به تاخیر انداخته اما از آن صرف نظر نکرده است. او در این باره گفته بود: ما با وجود مخالفت‌های جهانی و تهدیدات آمریکا از ارائه قطعنامه صرف نظر و آن را لغو نکرده‌ایم.

با این حال رئیس مذاکره کنندگان تشکیلات خودگردان اظهار کرد که قطعنامه همانطور که برنامه‌ریزی شده در تاریخ 29 نوامبر ارائه خواهد شد.

در همین حال میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: قطعنامه‌ای که به موجب آن فلسطین یک کشور شود می‌تواند دلیل مناسبی برای آغاز گفت‌وگوهای جدید بین فلسطین و اسرائیل باشد. با تمام این تفاسیر روسیه آماده است تا هر زمانی که این قطعنامه به رای گذاشته شود از آن حمایت کند.

وی در ادامه اظهارات افزود: ممکن است آمریکا این قطعنامه را وتو کند اما فلسطینی‌ها مکررا متذکر شده‌اند که در صورت مسدود شدن این قطعنامه آن‌ها به نمایندگی از مردم فلسطین به سازمان‌های متعدد بین المللی از جمله دادگاه کیفری بین المللی شکایت می‌کنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است 134 کشور تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند اما این تعداد محل مناقشه است. فرانسه هفته آینده قرار است برای به رسمیت شناختن فلسطین رای مثبت دهد.

انتهای پیام

کد N598364

وبگردی