آفتاب

همسر جدا شده مودی از پوشش امنیتی خود نگران است

همسر جدا شده مودی از پوشش امنیتی خود نگران است

همسر جدا شده نخست وزیر هندوستان بابت امنیت خود در حالی ابراز نگرانی کرد که خانواده‌اش تقاضا کرده‌اند با وی همانند بانوی اول رفتار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نارندرا مودی،‌ نخست وزیر هندوستان با "جاشو دابن" زمانی که نوجوان بودند در یک مراسم عروسی از پیش برنامه‌ریزی شده ازدواج کردند اما خانواده مودی می‌گویند این تنها یک ازدواج تشریفاتی بوده چون مودی خیلی زود همسرش را ترک گفت اما این دو هرگز از یکدیگر طلاق نگرفتند.

جاشو دابن که یک معلم بازنشسته است در درخواست خود نوشته است: من همسر نخست وزیر هندوستان هستم و می‌خواهم بدانم تحت چه شرایط و قوانین باید از من محافظت شود؟ به عنوان بانوی اول هندوستان از چه مواهبی برخوردار هستم؟

همسر مودی با وجود آنکه بانوی اول هندوستان است اما وجهه شخصی پایینی دارد و به ندرت مورد مصاحبه قرار می‌گیرد و کمتر سوژه عکاسان است.

اما برادر زن مودی گفته که دولت باید برای خواهرش خودرو و گارد محافظ زن تامین کند چون وی با مخالفان مرد راحت نیست: "خواهر من باید در کنار مودی در دهلی پایتخت باشد."

همسر مودی همچنین بابت امنیت خود ابراز نگرانی کرده و بیم آن را دارد که چون ایندرا گاندی، نخست وزیر پیشین هند که توسط نگهبانان خودش در 1984 ترور شد کشته شود.

مودی نخستین بار مساله ازدواجش را زمانی فاش کرد که اوراق مربوط به نامزدی در انتخابات پارلمانی را پر کرد.

نویسنده بیوگرافی مودی می‌نویسد: نخست وزیر هندوستان به آن جهت مساله ازدواجش را مخفی نگه داشت که بتواند از نردبان گروه افراطی هندو که متعلق به آن است بالا رود و ترقی کند.

انتهای پیام

کد N597689

وبگردی