آفتاب

چاووش اوغلو: حملات ائتلاف برای نابودی داعش کافی نیست / آموزش 2000 مخالف سوری در ترکیه

چاووش اوغلو: حملات ائتلاف برای نابودی داعش کافی نیست / آموزش 2000 مخالف سوری در ترکیه

در حالی که چاووش اوغلو حملات هوایی را به تنهایی برای نابودی خطر داعش کافی ندانست، یک مسئول در وزارت خارجه این کشور از آموزش 2000 مخالف سوری در یکی از شهرهای این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری السبیل، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور تاکید کرد: عملیات هوایی که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه آغاز کرده‌اند، به تنهایی برای نابودی خطر گروه تروریستی داعش برای منطقه و جهان کافی نیست.

چاووش اوغلو گفت: فشارهایی که داعش علیه ساکنان منطقه ایجاد کرده، نسبت به آغاز یک بحران انسانی بزرگ‌تر و مهاجرت اجباری هشدار می‌دهد.

وی ادامه داد: جنگ داخلی سوریه تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 200 هزار تن و کوچ اجباری هفت میلیون سوری در داخل کشور و پناهندگی حدود 5 / 3 میلیون تن دیگر به کشورهای همسایه شده است.

وزیر خارجه ترکیه بار دیگر خواستار ایجاد مناطق امن و یک منطقه پرواز ممنوع در نزدیکی مرز این کشور با سوریه شد و گفت: کشورهای غربی برای موضع‌گیری در برابر این مصیبت بزرگ انسانی در مقابل امتحان مهم و بزرگی هستند.

وی درباره عراق هم گفت: دولت ترکیه برای بهبود روابط خود با عراق تا بالاترین سطوح و افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه نابودی گروه‌های تروریستی تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از مسئولان وزارت خارجه ترکیه روز گذشته گفت: نیروهای ترکیه و آمریکا در پایگاهی در شهر "کرشهر" در ترکیه به بهانه حمله به اعضای داعش دست به آموزش 2000 مخالف سوریه زده‌اند.

کشور ترکیه پیش از این به شکل اولیه با آموزش و تجهیز نظامی مخالفان بشار اسد در چارچوب به اصطلاح مقابله با داعش اعلام موافقت کرده بود اما جزئیات مربوط به تعداد نیروها و محل آموزش آن‌ها پیش از این اعلام نشده بود.

این امر در دیدار جو بایدن، معاون اوباما با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در استانبول مطرح شد.

این مسئول ترکی گفت: این 2000 نیروی مخالف سوری از مجموع 5000 نیرویی هستند که در چندین شهر ترکیه آموزش داده خواهند شد.

انتهای پیام

کد N597521

وبگردی