آفتاب

افزایش همکاری‌های سازمان بازرسی و وزارت نظارت و بازرسی چین

افزایش همکاری‌های سازمان بازرسی و وزارت نظارت و بازرسی چین

رییس سازمان بازرسی کل کشور خواستار گسترش همکاری های نظارتی، بازرسی و مقابله با فساد با وزارت نظارت و بازرسی چین شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خواستار گسترش همکاری های نظارتی، بازرسی و مقابله با فساد با وزارت نظارت و بازرسی چین شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر سراج در دیدار با قائم‌مقام وزیر نظارت و بازرسی چین با اشاره به راهبرد دو کشور ایران و چین به‌ویژه رؤسای جمهور دو کشور در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی، گسترش همکاری‌ها و مناسبات در خصوص نظارت، بازرسی و مقابله با فساد مالی را خواستار شد.

وی گفت: ایران و چین از گذشته، همکاری‌های خوبی در زمینه مسائل نظارتی و مقابله با فساد داشته‌اند و باید این تعاملات و تبادل تجربیات به‌ویژه در بخش‌های آموزشی و آکادمی گسترش یابد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور مبارزه با پولشویی را از دیگر محورهای همکاری میان دو کشور برشمرد و افزود: چین در این زمینه فعالیت‌های جدی‌ای دارد و می‌توان در این خصوص نیز همکاری داشت.

وی همچنین بر همکاری و تعامل در زمینه راه‌اندازی آکادمی آمبودزمان آسیایی (Asian Ombudsman Academy)آسیایی تأکید کرد.

قائم‌مقام وزیر نظارت چین هم در این دیدار با اشاره به روش‌های جدید این کشور در خصوص سالم‌سازی و پاک‌سازی دولت و مبارزه با فساد مالی گفت: مقابله با فساد یک مقوله بین‌المللی است و چین نیز به جدیت آن را دنبال می‌کند.

یو چوئن شِنگ از علاقه‌مندی کمیته انضباطی و نظارت وزارتخانه مطبوعش برای همکاری با ایران در خصوص نحوه بازرسی و مقابله با فساد خبر داد.

وی برگزاری سمینارهای مشترک، تبادل تجربیات فی‌مابین و سفرهای متقابل برای همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های نظارتی و مقابله با فساد را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، همکاری سازمان بازرسی کل کشور ایران و وزارت نظارت چین به سال 1996 باز می‌گردد که آمبودزمان آسیایی با همت کشورهای ایران، کره جنوبی، چین، ژاپن، پاکستان و هنگ‌کنگ شکل گرفت و این همکاری تاکنون ادامه دارد.

دو کشور علاوه بر عضو موسس آمبودزمان (نهاد رسیدگی‌کننده به شکایات مردمی)، عضو هیات‌مدیره آن نیز هستند.

انتهای پیام

کد N597474

وبگردی