آفتاب

90 شهر آمریکا ناآرام شد/ اوباما مردم را به آرامش فراخواند

90 شهر آمریکا ناآرام شد/ اوباما مردم را به آرامش فراخواند

به دنبال صدور رأی دادگاه مبنی بر تبرئه قاتل نوجوان سیاه پوست آمریکایی‌های ساکن 90 شهر به خیابانها آمدند.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، در پی اعلام رأی هیئت منصفه عالی آمریکا در مورد افسر پلیس قاتل یک نوجوان سیاهپوست در شهر فرگوسن در ایالت میسوری، علاوه بر مردم این شهر گروهی از معترضان در شهرهای مختلف آمریکا اعم از واشنگتن و نیویورک نیز به خیابان آمدند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره انگلیسی، تصاویر زنده هوایی از شهر نیویورک جمعیت کثیری از مردم را نشان می داد که حدود ساعت یازده شب در میدان تایمز در حال تظاهرات بودند. همچنین برخی گزارشها از برپایی تظاهرات در شهر واشنگتن و حرکت معترضان به سوی کاخ سفید حکایت دارد.

همچنین گزارش هایی مبنی بر برپایی تظاهرات در شهر شیکاگو و نیز اوکلند در ایالت کالیفرنیا دریافت شده است.
بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان امور روابط نژادی در آمریکا و نیز فعالان حقوق بشر می گویند ماجرای قتل مایکل براون، نوجوان هفده ساله آمریکایی به دست دارن ویلسون، افسر پلیس در شهر فرگوسن و واکنش های گسترده به آن نشان دهنده وجود مشکلات عمیق نژادی و نیز تنش های دیرینه میان سیاهپوستان و نیروهای پلیس در آمریکاست. برخی تحلیلگران حتی از احتمال احیای تظاهرات جنبش حقوق مدنی 1965 آمریکا سخن گفته اند.

این در حالیست که پلیس شهر فرگوسن آمریکا دوشنبه شب برای متفرق کردن تظاهر کنندگان خشمگین که در اعتراض به رای هیئت منصفه عالی درباره افسر پلیس قاتل مایکل نوجوان سیاهپوست ساکن این شهر، به خیابان ها آمده بودند به شلیک نارنجک های دودزا و استفاده از اسپری فلفل متوسل شد. در این درگیری ها چند خودرو پلیس تخریب و به آتش کشیده شد و صدای شلیک گلوله نیز به گوش رسید. معترضان پس از اعلام رای هیئت منصفه عالی آمریکا مبنی بر متهم نبودن دارن ویلسون در ماجرای قتل مایکل براون به خیابان ها آمدند.

سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا از اعمال ممنوعیت موقت پرواز در شهر فرگوسن واقع در ایالت میسوری خبر داد.
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز نسبت به تبرئه افسرپلیس قاتل جوان سیاه پوست آمریکایی که در اوت سال جاری میلادی کشته شد، واکنش نشان داده و به مردم آمریکا به ویژه ساکنان فرگوسن تاکید کرد تا رأی و تصمیم دادگاه را بپذیرند و آرامش خود را حفظ کنند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، تصمیم هیات منصفه در تبرئه "دارن ویلسون" افسر قاتل نوجوان سیاه پوست آمریکایی که نهم اوت سال جاری میلادی به ضرب گلوله این پلیس کشته شد، باید مورد احترام قرار گیرد.

5252

کد N597340

وبگردی